OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
SGS, tidigare Synlab, är marknadsledande inom miljö- och livsmedelsanalyser med målbilden att skydda allmänhetens hälsa. De är ett multinationellt företag och varumärke som finns över hela världen med fler än 2 600 kontor och laboratorier med över 90 000 anställda.
SGS är engagerade i övervakning, kontroll och restaurering av vår miljö. De utför laboratorieanalyser, provtagning och konsulttjänster inom detta område och är specialiserade inom vatten- och markanalyser. SGS jobbar för att minimera det oförutsedda och för att säkra kvaliteten i deras kunders livsmedels- och drickvattensproduktion. Till SGS i Linköping söker vi nu två kundservicemedarbetare. En för ett uppdrag på sex månader där målbilden är att man därefter blir anställd direkt av SGS och en för ett föräldravikariat till årsskiftet.
Din roll
I denna roll tillhör du Miljöavdelningen och deras kundserviceteam. Du har ca 20 kollegor där vissa utgår från Linköping och andra är stationerade på andra SGS-siter runt om i Sverige. Trots att teamet är utspritt i Sverige så är det ett sammansvetsat och härligt gäng. Arbetstiderna är kontorstid (08:00 - 17:00) med möjlighet till flex och du arbetar måndag - fredag.
Som kundservicemedarbetare har du en varierad roll där du blir navet mellan laboratoriet, kunder och säljare/försäljning. Du har flertalet kontaktytor som kan vara allt från konsulter till kommuner och olika industrier och kommer främst att vägleda samt stötta kunder inom miljöområdet via telefon, e-post och i vissa fall även via kundbesök. I vissa fall kan du även agera användarsupport mot kunder där du guider dem igenom olika processteg i ett kundsupportsystem. I och med att du har en central roll så blir du även en spindel i nätet gentemot teamet med säljare där du stöttar upp med bakgrundsmaterial och ibland tar fram kundanpassade lösningar. I vissa fall kan du även få rycka in i receptionen och bemanna upp den.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Vägleda och stötta kunder inom miljöområdet
- Ta fram bakgrundsmaterial och uppgifter till säljare
- Ge användarsupport i kundsupportsystem
- Vid behov bemanna receptionen
Din profil
Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning inom naturvetenskap. Har du en eftergymnasial utbildning med liknande inriktning är detta högst meriterande, men inget krav. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och att du exempelvis har jobbat som kundtjänstmedarbetare, säljare eller i andra serviceinriktade roller sedan tidigare. Ett krav för tjänsten är att du obehindrat kommunicerar både på svenska och engelska i tal och skrift samt att du har goda kunskaper i hela Officepaketet.
Som person tror vi att du som söker är serviceinriktad, kommunikativ och lösningsorienterad. Detta då mycket av ditt arbete går ut på att prata med kunder samt att lösa deras problem i olika omfattningar. Vidare ser vi gärna att du är prestigelös och samarbetsvillig, du tycker att det är kul att hjälpa människor i din omgivning. I denna roll är det också viktigt att du är stresstålig och har en förmåga att kunna hålla många bollar i luften samtidigt utan att det påverkar kvalitén i ditt arbete. Du har en positiv inställning och är både tydlig och smidig i din kommunikation. Slutligen tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar, planerar och prioriterar dem självständigt och på ett effektivt sätt.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)