OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Roslagsvatten befinner sig i början av en spännande förändringsresa som vi kallar Roslagsvatten 2.0. Våra kommuner växer och utvecklas i hög takt och för att möta morgondagens behov behöver vi ställa om och utveckla vår verksamhet med lösningar som är hållbara över tid.
Vårt mål är att inom 5 år vara topp 5 av alla Avfalls- och VA-bolag i Sverige. Genom att agera proaktivt, resultatinriktat, hållbart och med integritet hjälps vi tillsammans åt för att nå våra mål.
Just nu söker vi flera kundservicemedarbetare för vikariat och tidsbegränsade anställningar.
Om rollen
Vi söker förstärkning till vår kundservice som ansvarar för dialogen med våra kunder, kommuninvånarna. Här finns ett trevligt team med ett tiotal personer som hanterar frågor, beställningar och synpunkter som rör vatten, avlopp och avfall. Vi utvecklar just nu vårt arbetssätt och söker dig som vill vara med på den resan.
Arbetsuppgifter
Handlägger inkommande ärenden från kunder via Roslagsvattens kundkanaler som är telefon, mejl och forum
Administrerar ärenden, till exempel vattenavläsningar och ägarbyten
Registrerar nya tjänster och kunder
Ansvarar för handläggning, orderläggning och underlag till fakturering av pågående ärenden
Hanterar klagomål och kundärenden kopplade till bestridanden av fakturor
Säkerställer tillsammans med kundservicechefen att rätt rutiner och processer finns på plats som stödjer avdelningens övergripande mål
Håller kontakt med driftavdelningar, myndigheter, entreprenörer och uppdragskommuner
Deltar i utveckling av enhetens arbetssätt
Kvalifikationer
Du har:
avslutad gymnasieutbildning
erfarenhet av arbete med kundservice per telefon och mail
god vana att hantera information och dokumentera i olika system
erfarenhet av fakturering och enklare ekonomiska ärenden
goda kunskaper i svenska - både skriftligt och muntligt
goda kunskaper i engelska
Det är meriterande om du har:
erfarenhet av offentlig verksamhet
erfarenhet av drift av vatten- och avloppsanläggningar eller avfallshantering
använt ärendehanteringssystem till exempel Future, Lime eller Kundo
erfarenhet av administrativ handläggning såsom ansökningar eller anmälningar
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Med din förmåga att vara flexibel är du alltid beredd på att arbetsuppgifterna kan variera och att arbetsbelastningen varierar under månaden.
Du är en person som gillar att lära dig nytt och engagerar dig i dina arbetsuppgifter. Du samarbetar bra med andra människor, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Vi ser att du är självgående och noggrann, du tar ansvar för din uppgift och bidrar till att hela kundservicegruppen ger god service och når sina mål.
Lön och anställningsvillkor
Visstidsanställning 11 månader. Tillträde omgående.
Lön enligt överenskommelse.
Arbetstid måndag till fredag 8-16.30.
Placering centralt i Åkersberga.
Kontakt
Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-partner Sandra Mathisen på 08-598 428 12 eller sandra.mathisen@roslagsvatten.se. För frågor om tjänsten finns Karin Seleborg, t.f. gruppchef Kundservice, tillgänglig på 08-540 835 82.
Kontaktuppgifter till facklig företrädare:
Saco: Carina Asp, telefonnummer 08-540 835 07, e-post carina.asp@roslagsvatten.se
Sista ansökningsdag
2022-03-21.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Så välkommen att skicka in din ansökan redan idag!