Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu medarbetare till vårt IKEA Customer Support Centre i Älmhult

Avdelningarnas uppdrag
Kundservice: På kundservice vill vi alltid ge våra kunder ett personligt och bra bemötande. Vårt mål är att alltid ge god service och överträffa kundernas förväntningar. Vi svarar på frågor om sortiment, montering samt ger information om våra varuhus och vill att våra kunder känner sig trygga i sin köpprocess. Vi ger ett samma bemötande oberoende av hur kunderna väljer att kontakta oss; via telefon, chatt, mail eller sociala medier.

Sälj: På sälj vill vi skapa en positiv köpupplevelse för alla våra kunder, oavsett vilken kanal de väljer att handla genom. Vi supporterar företag och privatkunder från hela landet via främst telefon och mail. Tillsammans med kunden finner vi deras behov för att sedan genom vår heminredningskompetens kunna ge relevanta erbjudanden i rätt tid.

Delivery: På Delivery är vårt viktigaste uppdrag att se till att alla IKEAs kunder får bästa möjliga leveransupplevelse i samband med sitt köp. Vi supporterar alla våra kunder som ringer till oss med frågor som är kopplade till sin leverans. Vi är även involverade i alla de olika administrativa processerna som rör kundernas leveranser inom Sverige.

After Sales: På After Sales arbetar vi för att kunden ska känna sig trygg i att reklamera produkter eller få hjälp med frågor som rör deras produkter/frågor i efterköps-fasen. Vi arbetar med reklamationer kopplat till hela sortiment och hanterar även mer specifika reklamationer gällande vitvaror, personliga bänkskivor samt skada på person och egendom. Vårt fokus är nöjda kunder som är trygga med IKEA genom hela sitt köp och på så vis kommer att välja IKEA om och om igen

Tror du att vi skulle trivas ihop på IKEA CSC?
Då är vi nyfikna på att höra mer om dig och varför du vill jobba på IKEA. Vi värdesätter din personlighet, dina värderingar och ditt engagemang. Tidigare erfarenheter inom kundservice, telefoniförsäljning eller sälj är meriterande men inget krav. Vi tror att du har ett stort heminredningsintresse och intresse för IKEAs sortiment. Allra viktigast är att du brinner för service och gillar att ta ansvar i ditt arbete och framför allt att du älskar att arbeta med våra kunder varje dag!

Arbetstiderna på Customer Support Centre varierar från kl 07.00-20.15 på vardagar och 09.45-18.15 på lördag och söndag, vilket ställer krav på att du kan ta dig till och från jobbet vid dessa tider på dygnet. Normalt sätt arbetar du två kvällar i veckan och var tredje till fjärde helg.

Eftersom vi lägger stor vikt vid din personlighet och letar efter medarbetare som delar IKEAs värderingar, kommer vi i ett första skede att lägga stor vikt vid ditt personliga brev. Därför vill vi att du svarar på frågorna nedan. Skriv svaren separat i ditt personliga brev och märk dem med numret på frågan.

1. Varför vill du arbeta på IKEA?
2. Vilket är ditt favoritrum i hemmet och varför?
3. Vad motiverar dig i ditt arbete?
4. Vilken av avdelningarna söker du dig till och varför? Om du är intresserad utav flera olika avdelningar, rangordna dem efter intresse.

Tjänsterna är visstidsanställningar från fyra månader upp till tolv månader med stor chans till förlängning. Kontrakten är på varierande sysselsättningsgrad, merparten av tjänsterna kommer vara på 100%. Vill du veta mer om tjänsterna är du välkommen att kontakta Lotta Bååth (HR), +4672391780.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Generalist Hanna Gerdsdorff
060-6089052
Avdelningschef Sanna Söderberg
060-6089089
Funktionschef Liv Bengtsson
060-6089056
Restaurangchef Niklas Jonsson
060-6089058
Rekrytering HRSC
0476-587500
HR-chef Christina Mörtsjö
060-6089052
Säljchef Roy Kranenbarg
060-6089140
HR Generalist Hanna Gerdsdorff
060-6089062
Hanna Gerdsdorff
060-6089062
Human Resource

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IKEA AB ÄLMHULT
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 22 september 2016

Besöksadress

IKEAGATAN 1
ÄLMHULT

Postadress

None
ÄLMHULT, 34381

Liknande jobb


28 november 2024