OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet.
NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. Eftersom vi gillar vårt arbete ser vi därför till att ha roligt på arbetsplatsen och självklart har vi det tillsammans. Hos oss uppmuntrar vi till kreativitet, innovation och förändring. Vi vågar tänka nytt och testa oss fram, vi går helt enkelt vår egen väg. Genom att fortsätta gå vår egen väg utmanar vi branschen och skapar framgång.
Vill du vara med på vår framgångsresa?
Om tjänsten
Vårt Frontofficeteam består i dagsläget av ca 25 st agenter som hanterar alla inkommande kundkontakter via telefon, chatt och mail. Arbetet sker i högt tempo med hög servicekänsla. Du kommer att vara vårt ansikte utåt och besvara frågor samt vara support för våra produkter, allt från köksmaskiner till TV, datorer och vitvaror!
Teamet har en stor gemenskapskänsla där vi dagligen arbetar med att alla skall trivas och känna sig bekväma i sin roll. Vi har också ett Second Line-team och en coach som tillhandahåller kontinuerlig hjälp och support. Vår förhoppning är att du skall le när du kommer till arbetet och inte när du går hem!
Vårt mål är att kunna ge våra kunder en helhetsupplevelse genom hela kundresan och därför har vi förutom kundservice även ett Backofficeteam samt Teknisk service som ansvarar för reparationer. Detta för att vi vill att alla våra kunder skall få hjälp i toppklass samt att du som medarbetare skall få möjligheten att arbeta med det som du är duktig på och trivs med.
Vi söker dig som är flexibel, målinriktad och trivs med service och support. Inställningen vad kan jag hjälpa dig med? ska genomsyra hela ditt arbete. Vi strävar efter att hela tiden förbättra servicenivån genom att aldrig sluta lära och se vårt arbete ur kundens perspektiv.
Hantering av alla förekommande arbetsuppgifter på en kundservice, bland annat:
Produktrådgivning
Leveransfrågor
Service- och reklamationsärenden
Andra förekommande administrativa uppgifter kan förekomma.
Vem är du?
Vi vill att du har minst gymnasieutbildning, tidigare erfarenhet från kundservice i någon form, antingen via detaljhandel eller via telefon. Erfarenhet från hemelektronikbranschen samt ett stort intresse för dagens teknik och utveckling är meriterande.
Du är en person som är utåtriktad och har lätt för att skapa kontakt med andra människor. Du är initiativrik och vill bidra till en hög trivsel på avdelningen. Struktur, ordning och noggrannhet är personliga egenskaper som är viktiga för dig. Du har hög integritet och ansvarskänsla i ditt arbete och är positiv och hjälpsam som person. Att vara serviceinriktad är en självklarhet för dig och du brinner för att hjälpa kunden.
Vi mäter vår prestation i statistik mot såväl dagliga som månatliga mål som redovisas kontinuerligt och följs upp av coach och Frontofficechef.
PC-vana och goda kunskaper i Officepaketet är ett krav. Även att du har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper inom norska är meriterande och har du dessutom erfarenhet från affärssystemet IFS ses även detta som meriterande.
Våra värderingar
NetOnNets arbete präglas av fyra värdeord - Enkla, Ärliga, Nytänkande och Tillsammans - ledstjärnor i vardagen när det kommer till hur företagets medarbetare agerar, fattar beslut och tar sig an uppgifter. För NetOnNet är det viktigt att du känner igen dig i värdeorden, och kan applicera dem i ditt arbete.
NetOnNet strävar efter att ha en bred mångfald inom personalen, dels för att personalstyrkan ska spegla samhället i stort, dels för att mångfald berikar organisationen med viktiga insikter som ger ökad förståelse för företagets ständigt växande kundbas.
Övrig information
Placering: Vid huvudkontoret i Viared, Borås. Under pandemin har vi arbetat från hemmakontoret. Nu har vi uppgraderat och byggt om vårt huvudkontor till det nya sättet att arbeta. Vi har en ny arbetsplatsstrategi som förenar det bästa av två världar, där vi kombinerar effektiviteten i det digitala arbetssättet med kreativiteten och styrkan med de fysiska mötena. Det ger dig möjlighet att arbeta hemifrån viss del av arbetstiden. På det här viset vill vi forma ett starkt hållbart företag med medarbetare som utvecklas som individer som möjliggör starka resultat.
Tillträde: I mitten på maj eller enligt överenskommelse
Omfattning: 100%
Typ av anställning: Visstid från maj 31:e augusti med ev. möjlighet till förlängning
Sista ansökningsdag: 2022-05-08
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Avdelning Caroline Tran
070-490 9698
Christer Lindqvist
033-488 400
Pierre Skoog
033-488 400
Peter Thorell
033-488 400
Calle Flyberg
033-488 400
Johan Österberg
033-488 400
Mattias Johansson
033-488 400
Torvald Pålsson Stråe
033-488 400
Marina Davarinou
033-488 400
Mattias Johansson
033-488400