OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet:
Bli en del av ett internationellt och snabbt växande bolag med stora ambitioner. Vårt mål är att förändra försäkringsbranschen och erbjuda den bästa och mest omfattande försäkringen som finns för våra fyrbenta vänner. Med bas i Storbritannien försäkrar vi i dagsläget över 500 000 djurägare i UK, Sverige och USA. Trots att vi redan är etablerade i tre länder så är känslan att vi bara har påbörjat resan där slutstationen är världen. ManyPets letar nu efter dig som vill följa med på tåget, brinner för att ge utmärk service och vet att kärnan i en välmående verksamhet är nöjda kunder.
ManyPets försäkring skapades genom att tusentals djurägare fick chansen att utforma sin egen drömförsäkring för sitt husdjur. Med kundernas önskemål som ledstjärna växte det fram en försäkring som faktiskt fungerar.
ManyPets sitter i ljusa lokaler ett stenkast ifrån Stockholms centralstation och söker nu kundtjänstmedarbetare som via telefon, mejl, chatt samt sociala medier besvarar inkommande kundärenden av varierande karaktär.
Som person är du utåtriktad, engagerad och serviceinriktad. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och tillsammans med andra. Du har ett genuint intresse för både människor och deras vänner med svans. Tidigare erfarenhet av kundservicearbete via telefon är meriterande men inget krav. Om du har arbetat med försäkringar tidigare så är även detta ett plus.
Då stockholmskontoret är blott ett år gammalt och växer i snabb takt kommer du att komma in i ett tidigt skede och bli en viktig del i teamet som arbetar närmast våra kunder och deras värdefulla insikter. I rollen som kundtjänstmedarbetare hos ManyPets blir man inkluderad i att skapa den bästa tänkbara kundupplevelsen och vi värdesätter ett eget driv och innovationsrikedom väldigt högt hos våra kollegor.
Då ManyPets är ett internationellt bolag med bas i Storbritannien, därav är ett krav att man behärskar engelska mycket väl i såväl tal som skrift. I den här rollen så kommer du främst att kommunicera med våra svenska kunder, men många interna möten och genomgångar kommer att hållas på engelska.
Vi tar emot ansökningar löpande men rollerna tillsätts först när vi har hittat rätt personer som delar vårt engagemang samt våra värderingar.
About Us
We're making the world a better place for pet parents. Award-winning innovative technology and exceptional customer service are at the heart of our offer: we now rank 30th on the Tech Track 100 (2020) and we won the Insurance Choice Awards (2020) for both Best Pet Insurance Provider and Innovation of the Year.
We’re proud to be driving unprecedented change in insurance and have doubled our revenues annually for the last 4 years with more ambitious growth still to come. Our latest Series D funding round was $350m which values us at $2bn. All this was made possible by the hard work from our incredible colleagues around the world; and we’re excited to embark on the next stage in our journey.