Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi fler kundservicemedarbetare som gillar sälj och service!
Tekniska verken-koncernens breda verksamhet både utmanar och utvecklar vår Kundservice - vi fortsätter växa och behöver bli fler! Här får du jobba med ett glatt och engagerat gäng där alla har fokus på att ge våra kunder en serviceupplevelse som överträffar förväntningarna. Vi lovar spännande utmaningar där alla jobbar för laget och hjälps åt. Våra 230 000 kunder finns i Katrineholm och Linköpings-området och verksamheten bedrivs inom följande områden: elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, avfall, bredband, biogas och elhandel.

Vi gillar det vi gör, och det är mycket!

Vi jobbar bland annat med:

- Försäljning
- Rådgivning och information via telefon
- Att besvara frågor och ge teknisk support om bredband

Innan du kliver in i rollen fullt ut får du en gedigen utbildning i aktuella system och ämnesområden.

Vem är du?
Vi söker dig som är drivande, älskar service och som gillar att ge det där lilla extra. Kanske har du tidigare jobbat inom kundservice med erfarenhet av säljarbete eller som säljare i butik?

Vi vill att du alltid har kunden i fokus och förstår att du blir koncernens ansikte utåt i varje kundkontakt. Hos oss är det stundtals högt tempo så du behöver vara stresstålig och gilla att prestera när det händer mycket. Att vara självgående, flexibel och initiativtagande är bra egenskaper för en medarbetare på Kundservice!

Erfarenheter du tar med och delar med oss:
Du har gymnasiekompetens eller motsvarande och god datorvana eftersom vi jobbar i flera olika IT-system, bland annat för ärendehantering. För den här rollen behöver du kunna svenska och engelska. Ytterligare språk (gärna arabiska, farsi, kurdiska eller somaliska) är ett extra plus.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper samt på de sätt som du kan komplettera vårt befintliga team.

Vill du veta mer?
Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta Johanna Holmstrand, kundservicechef, 013-20 81 71. Facklig information lämnas av Carina Norberg, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Emma Liwell, 076-808 02 00.


Välkommen med din ansökan!
Vi vill gärna ha din ansökan senast den 1 maj.


Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tekniska verken
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2022
  • Ansök senast: 1 maj 2022

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024