Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Hösten 2022 lanserar Eidar en ny kundserviceorganisation.

Vi passerar därmed en viktig milstolpe i vår stora satsning på att utveckla kundservicen för att ge våra kunder den bästa boupplevelsen. Vi söker nu två kundservicemedarbetare för att få allt på plats i den nya kundserviceorganisationen. Är du en serviceinriktad och lösningsfokuserad lagspelare med sinne för ordning och reda? Då är du kanske en av dem vi söker!

Som medarbetare i Kundservice är du varje dag i händelsernas centrum och en del av navet i Eidars verksamhet. I Kundservice hanterar vi alla typer av kundärenden, till exempel felanmälningar, störningsanmälningar och uthyrningsfrågor. Vi arbetar i nära samarbete med bland annat besiktningsmän, fastighetsvärdar och entreprenörer samt personalen på Eidars bosociala avdelning för att tillsammans ge våra hyresgäster den bästa boupplevelsen.

Vår nya organisation för kundservice kommer att bestå av tre delar som kompletterar varandra och tillsammans bildar vår nya Kundserviceavdelning. Det är av stor vikt att du som söker är en flexibel lagspelare som är beredd att hjälpa till där behovet är som störst inom avdelningen.

Frontdesk – ansiktet som möter kunden på Eidar Center
I frontdesk kommer tre medarbetare tillsammans att ansvara för att ta emot fysiska kundbesök på Eidar Center samt utföra administrativa uppgifter kopplade till kundservice. Vi söker nu en huvudansvarig för vårt nyckelrum som är en viktig del av vår frontdesk. Tjänsten innebär bland annat att lämna ut nycklar till Eidars entreprenörer, intern personal och hyresgäster samt att säkerställa att nycklar som lämnas ut kommer tillbaka i tid. Du är en nyckelkompetens inom företaget och deltar och kommer med input rörande projekt som innefattar nya nyckelsystem samt ansvarar för ordning och struktur i våra digitala nyckelsystem. 

Backoffice – kundkontakter via telefon, mail och Mina sidor
I backoffice kommer åtta medarbetare tillsammans ansvara för att ta emot våra digitala besök, det vill säga hjälpa våra kunder som kontaktar oss via telefon, mail, chatt, mina sidor eller app. Backoffice ansvarar även för administrativa arbetsuppgifter som till exempel att sköta bolagets telefonväxel. Vi söker nu en medarbetare till backoffice.

Uthyrning – hantering av kontrakt och uppsägningar av lägenheter, förråd och fordonsplatser
Fyra av Kundserviceavdelningens medarbetare arbetar med uppdraget att hantera hela kedjan från att en lägenhet, ett förråd eller en fordonsplats sägs upp till att objektet publiceras i våra digitala kanaler och slutligen hyrs ut på nytt. De arbetar även med kampanjer för uthyrning av våra nybyggda lägenheter och samordnar evakueringsboenden till hyresgäster vars lägenheter ska renoveras inom ROT-projekt. 

Kvalifikationer
Erfarenhet från kundservice och/eller fastighetsbranschen är meriterande, men inte ett krav. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet av arbete med nyckelhantering och nyckelsystem.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Fler språk är meriterande.

Du har goda IT-kunskaper och kan arbeta självständigt i programmen inom Officepaketet.

Vi ser med fördel att du har B-körkort.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är serviceinriktad, kommunikativ och lösningsorienterad samt brinner för ordning och struktur. Förutom det behöver du:

- vara flexibel och kunna växla mellan olika arbetsuppgifter
- vara självgående och kunna ta egna initiativ
- vara utåtriktad och ha ett genuint intresse av kundkontakter
- ha god samarbetsförmåga
- ha förmåga att möta människor med omtanke och respekt
- stå för Eidars värdeord som är handlingskraft, hållbarhet, omtanke och pålitlighet

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!
Vill du hjälpa våra kunder till ett trivsamt och väl fungerande boende hemma i Trollhättan?
Varmt välkommen med din ansökan!

Vi använder oss av ett elektroniskt ansökningsformulär i våra rekryteringar. För att komma till formuläret klickar du på ”Gå till ansökningsformuläret”.

Vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval, vi behöver dock ha den senast den 8 maj.

Frågor
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Avdelningschef Kundservice, Evelina Prins; 0520-877 46 eller facklig representant, Tommy Erlandsson, Unionen; 0520-877 41.

Om Eidar
AB Eidar, Trollhättans Bostadsbolag förvaltar drygt 6 400 hyresrätter i Trollhättans kommun och erbjuder ett hem till drygt 11 000 hyresgäster. Vi förvaltar, hyr ut och bygger attraktiva bostäder och lokaler för livets olika skeden samt tar ett aktivt och långsiktigt samhällsansvar. På så sätt medverkar vi till att utveckla ett tryggt och hållbart Trollhättan där människor trivs, vill bo och leva. 

Vår vision är att vi ska vara hyresvärden med den bästa boupplevelsen och bidra till en hållbar stad att vara stolt över.

Vårt mål är att vi år 2030 ska ha utökat vårt bestånd på ett nytänkande och klimatsmart sätt så att vi då kan erbjuda hela 7 000 hyresrätter i Trollhättans kommun, det är vårt sätt att bidra till hela Trollhättans utveckling – och vi är på god väg.

Våra lägenheter är fördelade runt om i Trollhättans tätort och i de mindre samhällena Sjuntorp, Upphärad, Åsaka och Velanda. Vi har allt från studentettor vid högskolan till treor mitt i stan och barnvänliga radhusfyror nära naturen.

På AB Eidar, Trollhättans Bostadsbolag arbetar över 130 engagerade och kunniga medarbetare i ett flertal olika roller, allt från fastighetsvärdar till uthyrare, ekonomer och förvaltare. Hos oss kan du påverka vardagen för många människor och bidra till livskvalitet, trygghet och gemenskap.

På samma sätt som vi värnar om att våra hyresgäster ska trivas i sina hem, värnar vi också om att våra medarbetare ska trivas hos oss och känna sig hemma i vårt team. Eidar är en arbetsplats som genomsyras av en god gemenskap, handlingskraft och omtanke.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024