OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Norrtälje Vatten och Avfall levererar dagligen tjänster och produkter inom vatten, avlopp, avfall och återvinning. Vi skapar även förutsättningar för att lokalsamhället ska kunna växa och utvecklas på ett hållbart och miljövänligt sätt. Vi finns till för våra kunder och medarbetarna är vår viktigaste resurs.
Vi söker nu två handläggare till vår Kundservice.
Om tjänsten
I rollen som handläggare har du, tillsammans med övriga kollegor, det övergripande ansvaret för inkommande ärenden från invånare gällande kommunalt avfall och vatten i Norrtälje kommun. Det handlar främst om kontakt med invånare över telefon, brev och mail samt via vårt ärendehanteringssystem. Vi har även ett nära samarbete och diskussioner med våra entreprenörer och servicetekniker. Handläggningen innebär mycket administration, utredningar och återkopplingar. I rollen som handläggare har du kontinuerligt samarbete med andra handläggare och kollegor, såsom inspektör och informatör, allt för att hjälpa kunden på bästa sätt.
Arbetsbeskrivning
Som handläggare ingår du i en grupp med kundfokus och tillsammans med andra handläggare hanterar du inkommande ärenden från kommunens invånare. Dessa ärenden handlar främst om avfallstjänster så som restavfall, matavfall, slam och latrin. Frågorna varierar och kan bla handla om fakturor, oklarheter gällande avfallshämtningar, registrering av ägarbyten och nya enskilda avlopp. Norrtälje är en stor kommun till ytan, vilket innebär att nämnda tjänster utförs både på land och i skärgården. Du kommer bidra till utveckling av verksamheten genom att vara delaktig i kontinuerlig utveckling av rutiner och arbetssätt.
Utmaningarna
Periodvis har handläggargruppen hög belastning och då krävs det att man kan arbeta flexibelt, men även strukturerat och efter prioriteringar. Den ena dagen är inte den andra lik, det är stor variation på ärenden som kommer in och dess innehåll.
Kvalifikationer
Vi söker dig med ett starkt intresse för frågor rörande avfallsinsamling och kundbemötande. Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter inom kundservice/handläggning sedan tidigare och har kunskap i office-paketet. Vi tror att du är serviceinriktad, gillar att tala i telefonen, prestigelös, lösningsorienterad och flexibel. Du har ett trevligt bemötande och har lätt för att kommunicera i både tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat i systemet EDP Future.
Om arbetsplatsen
Idag består Kundservicegruppen av 14 stycken medarbetare kunskaper, erfarenheter och arbetsuppgifter inom kommunal Avfallshantering och VA.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Anställningsform
Heltid, tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Urvalsarbete och intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden.
Norrtälje Vatten och Avfall är ett aktiebolag som ägs av Norrtälje kommun. Den 1 mars 2021 tog bolaget över verksamheterna från VA-avdelningen och renhållningsavdelningen på kommunen. Norrtälje Vatten och Avfall har ungefär 120 anställda.
Surfa in på vår webbplats www.nvaa.se. Där kan du läsa mer om verksamheten, vad vi står för och hur du kommer i kontakt med oss.
Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran.
Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.