Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Kundcenter, Länstrafiken

Gillar du att arbeta med kundservice och handläggning, och tycker du att kollektivtrafik är spännande?
Då kanske du är den vi söker.

Vi söker
Länstrafikens kundcenter i centrala Jönköping söker nu en kundservicemedarbetare som vill ge hög service och bra handläggning av ärenden till länets invånare. Du får även arbeta en viss del med trafikledning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieexamen och mycket goda svenska språkkunskaper i tal och skrift. Om du talar fler språk är det en fördel. Du behöver även ha goda kunskaper i Office-paketet. Om du har erfarenhet från kundservice och handläggning eller trafikledning sedan tidigare ses detta som en merit.

Vi erbjuder dig
Du kommer att arbeta med engagerade och kompetenta kollegor varpå vi tillsammans verkar för att ha kul på jobbet!
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där du får leverera hög service till länets invånare tillsammans med 13 kollegor på vårt Kundcenter. Vi är placerade i centrala Jönköping med goda resekommunikationer för att underlätta arbetspendling på ett miljövänligt sätt.
Det är viktigt för oss att du får en bra start på ditt nya jobb och vi har full förståelse för om du inte har arbetat med kollektivtrafik tidigare. Därför får du en gedigen introduktion och utbildning i alla delar som ingår i jobbet så att du känner dig trygg med dem.Länstrafiken ingår i Region Jönköpings läns verksamhet och det gör att alla vi som arbetar inom Länstrafiken har tillgång till ett stort antal förmåner, bland annat ett friskvårdsbidrag på 2 200 kronor per år.
Här kan du läsa mer om förmånerna: Förmåner, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Det här får du arbeta med
Tjänsten innebär att du sitter i vår kundservices telefonväxel och hjälper våra resenärer i kollektivtrafiken. Det är ett brett spektrum av arbetsuppgifter där vi kommunicerar med våra kunder i olika kanaler. När du sitter på stolen som trafikledare ingår bland annat att ha kontakt med våra entreprenörer och deras trafikledning, hantera trafikstörningar och bevaka trafiken i realtid. Vi har också en butik vid Juneporten, och här innebär det kundkontakt över disk. Här säljer vi biljetter, och svarar på frågor bland annat.

Arbetstiderna varierar och innefattar både skift- och helgarbete. Vi har öppet alla dagar om året och öppettiderna är 05:00-22:30 och alla pass däremellan är förkommande i denna tjänst.

För att du ska trivas hos oss
Om du gillar stor variation, många kontakter och en mitt i navet-känsla kommer du med stor sannolikhet att trivas toppenbra med det här jobbet. Som person har du ett högt driv och en god servicekänsla. Eftersom du hanterar ärenden utifrån lagstiftning och regler är det viktigt att du är strukturerad, förtroendeingivande och saklig. Du brinner för att leverera en kundservice i världsklass som ger nöjda kunder, du är en teamspelare och du har en positiv inställning och energi.
Viktiga egenskaper är hög stresstolerans, ett professionellt bemötande även vid hög arbetsbelastning och en stor flexibilitet som gör att du kan stötta där det finns behov. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Så här gör du om du är intresserad
Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta gärna Louise Susso, enhetschef för Länstrafikens kundcenter, louise.susso@jlt.se (http://mailto:louise.susso@jlt.se/).
Sista ansökningsdag är den 28 augusti 2022.
Enhetschefen har semester vecka 32-33 och kommer inte vara tillgänglig under den perioden för frågor.
Ansökan görs via ansökningsformuläret i denna platsannons. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Länstrafikens uppdrag är att inom Jönköpings län och angränsande områden bedriva och utveckla kollektivtrafiken. Uppdraget utgår från Region Jönköpings vision ”För ett bra liv i en attraktiv region”, och ett bra liv förutsätter bland annat goda möjligheter att resa i det dagliga livet. Det innebär att Länstrafiken med ett så bra trafikutbud som möjligt ska erbjuda resenärerna en prisvärd, enkel och säker resa till sitt arbete, sina studier eller fritidsaktiviteter. Kollektivtrafiken ska ses som det naturliga resvalet och bedrivas med omtanke om våra resenärer och vår omvärld.
Omtanke innebär för oss att vi reflekterar över vad vi kan göra för andra. Genom att driva trafik på ett omtänksamt sätt skapar vi möjligheter för många människor att resa tillsammans och få det lite bättre. Vi vill visa att vi genom vår verksamhet värnar om människor i regionen. Verksamheten omfattar den allmänna kollektivtrafiken med buss och tåg samt serviceresor, vilket innefattar närtrafik, färdtjänst och sjukresor. Varje dag görs det över 80 000 resor med vår trafik.Vi finns i trevliga och ljusa lokaler mitt i centrala Jönköping. Vi hoppas att du tillsammans med oss vill vara med och utveckla det kollektiva resandet i länet.
Läs gärna mer om Länstrafiken här: Jönköpings länstrafik (jlt.se) (https://jlt.se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jönköpings län
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juli 2022
  • Ansök senast: 28 augusti 2022

Besöksadress

Husargatan 4
None

Postadress

Husargatan 4
Jönköping, 55111

Liknande jobb


21 december 2024

21 december 2024