Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Upplands Motor är ett av Sveriges mest framgångsrika bilföretag och ett modernt familjeägt bolag med nära 500 anställda. Bolaget säljer service och verkstadstjänster samt nya och begagnade bilar, och arbetar med Volvo, Ford, Renault och Dacia. 2015 omsatte verksamheten ca 3 miljarder kronor och målet är att dubbla omsättningen till 2020. Upplands Motor etablerades 1964 i Uppsala, och finns idag även i Arlandastad, Tierp, Hammarby Sjöstad samt i Kista där huvudkontoret numera ligger. Med utgångspunkt i värderingarna enkelt, omtänksamt och engagerat hjälper Upplands Motor sina kunder till en enklare vardag och skapar arbetsglädje för medarbetarna.

<b>Vill du vara med och förändra bilvärlden med oss? </b>
Vår målsättning är att bli Sveriges bästa serviceföretag. Det är en annorlunda tanke i en bransch som länge präglats av öde bilhallar och verkstäder med "Endast personal" på dörren. Vi hälsar på alla kunder och på varandra. Vi låter kunderna vänta kvar hos oss medan vi servar deras bilar. Vi bjuder på lunch eller fika under tiden och har trådlöst nätverk för dem som vill jobba eller surfa på Internet medan de väntar.

Upplands Motors framgång bygger på unikt kundfokus och stark lagkänsla. Vi är en platt och snabb organisation, vi jobbar tätt ihop och har garanterat kul!


<b>Vi söker nu två Kundservicemedarbetare</b>
Vi söker nu dig som vill arbeta och föra kundservice vidare till nya höjder. I den här rollen arbetar du med att hantera inkommande telefoni och email och boka in våra kunders bilar på service och reparationer.

I den här rollen vill vi att man är en lagspelare som tycker om att arbeta i grupp.

Dina ansvarsområden är:
. Hantera inkommande telefoni till våra 4 anläggningar
. Boka kunders bilar
. Besvara och hantera email
. Besvara och hantera chatt

I den här varierande rollen ingår du ett team om 10 personer, där du är en viktig lagspelare i verksamheten. System som du arbetar i är bla Tacdis, Organizer, Vida och en del märkesspecifika program för de bilmärken som vi tar emot. Volvo, Ford, Renault och Dacia.

<b>Vem är du?</b>
Vi söker dig som brinner för kundservice och vet att nöjda kunder får man genom motiverade medarbetare. Som person är det viktigt att du är en god kommunikatör som har lätt att prata med alla typer av kunder. Professionell i ditt kundbemötande. Glad, energisk och pigg - lätt att växla upp en växel vid högre tempo under olika säsonger. Positivt är om du nytänkande, gärna full med nya idéer. Vi ser också att du behöver vara en lagspelare och att du tycker om att arbeta i ett team.

Placering är i Kista men avdelningen arbetar centralt tillsammans med samtliga av våra fyra anläggningar (Kista, Uppsala, Arlandastad och Hammarby).

<b>Vad kan du?</b>
Du har minst gymnasiekompetens och erfarenhet från arbete inom kundservice. Meriterande är erfarenhet från bilbranschen. Vi vill att du är serviceinriktad med kundens bästa i ständigt fokus.

<b>Din ansökan</b>
En tjänst är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. En tjänst är ett vikariat på minst ett år. För frågor kring dessa tjänster, kontakta Kundservicechef, Helena Andersson, 08-580 00 608. Sök tjänsten genom att klicka på "Sök detta jobb". Vi går igenom ansökningarna löpande så skicka in din ansökan redan idag!


<b>Välkommen till Upplands Motor. Vi tror på riktigt bra service. Det gäller både dig och din bil.</b>


Gymnasiekompetens
Erfarenhet inom kundservice
Flytande svenska i tal och skrift

Erfarenhet från bilbranschen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Upplands Motor AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare Vi tillämpar 6 månaders provanställning. 1 av tjänsterna är ett vikariat på minst ett år.
  • Publicerat: 9 december 2016

Besöksadress

Kronåsvägen 2-4
None

Postadress

Kronåsvägen 2-4
Sollentuna, 19124

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024