OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.
Om jobbet
Länsförsäkringar har sedan mer än 170 år tjänat sina kunder tillika ägare med marknadsledande försäkringslösningar. I vår vilja att skapa fler värden för kunden och jobba med helhetslösningar har vi även byggt bank och startat fastighetsförmedling. Nu tar vi nästa steg och erbjuder kunderna i service inom skadedjursbekämpning genom ett bolag samägt av Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, Länsförsäkringar Älvsborg samt Länsförsäkringar Halland. Vårt uppdrag är att med kunden i fokus ge bästa möjliga service till våra kunder inom skadedjursbekämpning. Vi söker nu medarbetare till vår kundservice med placering på vårt kontor i Göteborg.
Uppdraget
* Besvara samtal och mejl från Länsförsäkringars kunder som behöver hjälp med skadedjursbekämpning
* Boka servicebesök gällande skadedjur
* Boka skadedjursavtal
* Skadeförebyggande information
* Ruttplanering
* Rådgivning
Vem är du?
Tjänsten kräver utbildning på lägst gymnasienivå och några års arbetslivserfarenhet. Vi vill gärna att du har liknande erfarenhet av att arbeta i kundtjänst. Utbildning och/eller erfarenhet inom kundservice, mötesbokning och ruttplanering ser vi som meriterande. Du behöver vara bekväm i att arbeta i olika IT-system och digitala verktyg och behärska svenska väl i tal och skrift.
Då kundkontakten är central i rollen ser vi att du har lätt för att skapa och upprätthålla långsiktiga relationer, är serviceinriktad och förtroendeingivande. Som person är du ansvarstagande och lämnar inget åt slumpen. Du uppskattar ett uppdrag där det händer mycket och gillar att arbeta under högt tempo. För att kunna förebygga och lösa problem hos våra kunder ser vi också att du är analytisk och problemlösande samt är öppen för att ta till dig nya arbetssätt och metoder.
Mer information
Tjänsten är tillsvidare efter provanställning. Tjänsterna har placeringsort Göteborg. Vi tillhandahåller branschspecifik utbildning inom områden som eventuellt saknas. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval.
Kontakt
Rekryterande chef: Anna Larsson, 010-17 29 736
HR: Roger Rönnerhag, 0521 - 27 30 26
Facklig: Karin Eriksson-Gusavsson, 0521 - 27 30 74
Sista ansökningsdag: 2022-10-30
Kontaktpersoner på detta företaget
Kerstin Häregård / Kommunikationschef
033-17 15 22
E-Mail
kerstin.haregard@lansforsakringar.se
Emilio Salvadores (FTF)
0521-27 32 17
E-mail
b04esa@lansforsakringar.se
E-mail
b04esa@lansforsakringar.se
Katrin Lorentzon, Försäljningsansvarig Privatmarknad
Tel: 0321-53 17 12, Mobil: 070-605 17 12
Mail: katrin.lorentzon@lansforsakringar.se
Leif Drugge, FTF
033-17 15 68
Mail: Leif.drugge@lansforsakringar.se
Jim Rolfsson, Gruppchef
Tel. 033-20 79 69, Mobil. 072-700 79 69