OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alfa-kassan grundades 1998 och är en av Sveriges 24 a-kassor. Vi har ett samhällsviktigt tilläggsuppdrag med handläggning av ansökningar från personer som inte är med i någon a-kassa. Förra året betalade vi ut cirka 1,6 miljarder i ersättning. Vi strävar efter att fler på arbetsmarknaden ska få inkomstbaserad ersättning och känna trygghet mellan jobben.
Just nu är vi i en spännande utvecklingsfas med bland annat ökad digitalisering och nya arbetsprocesser.
Vill du vara en del av vårt viktiga arbete?
Vi erbjuder en flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta både på kontor och på distans - tillsammans med ett engagerat och stöttande ledarskap. Vi är ca 210 anställda och söker nu fler kundservicemedarbetare.
Vilka arbetsuppgifter ingår?
Som kundservicemedarbetare på Alfa-kassan arbetar du med både generella och specifika frågor om arbetslöshetsförsäkringen, intyg, personliga beslut kring ersättningar och med information hur man går tillväga för att överklaga. Du besvarar frågor via telefon och e-tjänster som till exempel chatt och email
Vi söker dig som
· har slutförd treårig gymnasieutbildning
· har erfarenhet av serviceroll från exempelvis annan a-kassa, myndighet, callcenter eller support
· uttrycker dig obehindrat i svenska i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska, talar du fler språk är detta meriterande
· är serviceinriktad, ödmjuk, positiv, noggrann och stresstålig
· är bra på att uttrycka dig enkelt och pedagogiskt
Vi ser fram emot att välkomna nya medarbetare och lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vår förhoppning är att du är intresserad av ett långsiktigt arbete där du kan utvecklas i rollen.
Vår rekryteringsprocess:
Rekryteringsprocessen inleds med en kort telefonintervju. De som går vidare får göra tester. Nästkommande steg är en längre intervju med rekryterande chef och HR.
Är du intresserad av att arbeta hos oss?
Du kommer vara placerad på vårt kontor i Ljusdal och ingå i ett härligt gäng med kundservicemedarbetare och handläggare.
Tjänsterna är på heltid och är tillsvidareanställningar med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka personligt brev och CV snarast till rekrytering@alfakassan.se. Märk din ansökan ”Kundservicemedarbetare Ljusdal”. Sista ansökningsdag är 6 november. Urval kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag varför vi varmt välkomnar din ansökan redan idag!
Vid frågor om tjänsten
Har du några funderingar om tjänsten kan du kontakta vår enhetschef, Helen Eklund. Du når henne på helen.eklund@alfakassan.se
Du kan även kontakta våra fackliga representanter. ST: Catarina Pettersson, catarina.pettersson@alfakassan.se eller SACO/SRAT: Frank Svensson, frank.svensson@alfakassan.se.
Vi ser fram emot att få din ansökan!
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.