OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länstrafiken/kundcenter
Gillar du att arbeta med kundservice och tycker du att kollektivtrafik är spännande? Då är det kanske dig vi söker!
– Det roliga med att jobba här är att man gör skillnad för länets invånare och underlättar våra resenärers vardag. Man får också arbeta i en stor grupp med härliga kollegor, säger Feraidon, kundservicemedarbetare på Länstrafiken.
Vi söker
Länstrafikens kundcenter i centrala Jönköping söker nu en kundservicemedarbetare då vi utökar vår avdelning med ytterligare en kollega som vill vara med i vårt härliga team. Tjänsten är en anställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse, vi ser gärna att du börjar så snart som möjligt.
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieexamen och mycket goda svenska språkkunskaper i tal och skrift. Om du talar fler språk är det en fördel. Du behöver även ha goda kunskaper i Office-paketet. Om du har erfarenhet från kundservice sedan tidigare är det meriterande.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där du får leverera hög service till länets invånare tillsammans med 15 engagerade och kompetenta kollegor på vårt kundcenter i centrala Jönköping. Tillsammans vill vi ha kul på jobbet!
Det är viktigt för oss att du får en bra start på ditt nya jobb och vi har full förståelse för om du inte har arbetat med kollektivtrafik tidigare. Därför får du en gedigen introduktion och utbildning i alla delar som ingår i jobbet så att du känner dig trygg med dem.
Länstrafiken ingår i Region Jönköpings läns verksamhet och det gör att alla vi som arbetar inom Länstrafiken har tillgång till ett stort antal förmåner. Läs gärna mer om förmånerna här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)
Det här får du arbeta med
Tjänsten innebär att du kommer ingå i vårt kundserviceteam tillsammans med fyra andra kollegor där du hjälper våra resenärer i kollektivtrafiken. Det är ett brett spektrum av arbetsuppgifter där vi kommunicerar med våra kunder i olika kanaler. Du arbetar också en viss del med trafikledning, men dina huvudsakliga arbetsuppgifter är kundservice.
Arbetstiderna varierar och innefattar skift- och helgarbete. Vi har öppet alla dagar, hela året. Öppettiderna är klockan 07:00-20:00, och alla arbetspass med varierade arbetstider däremellan förekommer. I nuvarande schema kommer du arbeta två helger på en femveckorsperiod varav en av helgerna är med trafikledning då du har arbetstiderna kl. 13:30-22:30.
För att du ska trivas hos oss
Om du gillar variation, många kontakter och en mitt i navet-känsla kommer du med stor sannolikhet att trivas toppenbra med det här jobbet. Som person har du ett högt driv och en god servicekänsla. I den här tjänsten är det viktigt att du är strukturerad, förtroendeingivande och saklig. Du är en teamspelare med en positiv inställning och energi. Andra viktiga egenskaper är hög stresstolerans som innebär ett professionellt bemötande även vid hög arbetsbelastning liksom en stor flexibilitet som gör att du kan stötta där det finns behov. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Så här gör du om du är intresserad
Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta gärna Louise Susso, enhetschef för Länstrafikens kundcenter, 010-241 55 63, louise.susso@jlt.se.
Sista ansökningsdag är den 31 oktober 2022. Ansökan görs via ansökningsformuläret i denna platsannons. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av testverktyg som komplement. Här kan du läsa mer om hur vi använder vi oss av personlighets- och färdighetstester i rekryteringsprocessen. https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/tester/ (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/tester/)
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Länstrafikens uppdrag är att inom Jönköpings län och angränsande områden bedriva och utveckla kollektivtrafiken. Uppdraget utgår från Region Jönköpings vision ”För ett bra liv i en attraktiv region”, och ett bra liv förutsätter bland annat goda möjligheter att resa i det dagliga livet. Det innebär att Länstrafiken med ett så bra trafikutbud som möjligt ska erbjuda resenärerna en prisvärd, enkel och säker resa till sitt arbete, sina studier eller fritidsaktiviteter. Kollektivtrafiken ska ses som det naturliga resvalet och bedrivas med omtanke om våra resenärer och vår omvärld.
Omtanke innebär för oss att vi reflekterar över vad vi kan göra för andra. Genom att driva trafik på ett omtänksamt sätt skapar vi möjligheter för många människor att resa tillsammans och få det lite bättre. Vi vill visa att vi genom vår verksamhet värnar om människor i regionen. Verksamheten omfattar den allmänna kollektivtrafiken med buss och tåg samt serviceresor, vilket innefattar närtrafik, färdtjänst och sjukresor. Varje dag görs det över 80 000 resor med vår trafik. Vi finns i trevliga och ljusa lokaler mitt i centrala Jönköping. Vi hoppas att du tillsammans med oss vill vara med och utveckla det kollektiva resandet i länet. Läs gärna mer om Länstrafiken här: Om JLT (https://www.jlt.se/om-oss/)