OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Borlänge Energi är en viktig pusselbit i Borlängebornas värld och vardag.
Vi bedriver en verksamhet där vi tillhandahåller infrastrukturtjänster inom fjärrvärme, elnät, stadsnät, avfall, vatten och avlopp. Vi producerar och säljer el, erbjuder tjänster inom energisektorn samt vårdar och förnyar kommunens stadsmiljö. Det ska vara tryggt och enkelt att bo i Borlänge, samtidigt som våra kunder ska känna att vår verksamhet är hållbar och prisvärd. Vi är en aktör som kraftfullt arbetar för ett hållbart samhälle.
Vi är i en spännande utvecklingsfas och söker dig med kompetens och nyfikenhet att möta framtiden tillsammans med oss.
Är du en social och kommunikativ person?
Motiveras du av att ge service?
Är du lösningsorienterad?
Då kanske du är den person vi söker!
Till stödfunktionen Marknad och enheten Sälj & Kundservice söker vi kund-servicemedarbetare. Enheten Sälj & Kundservice ansvarar för att ta emot och besvara eller vidarebefordra kundärenden till den del av organisationen som kan hjälpa kunden samt försäljning av produkter och tjänster inom Borlänge Energi. På enheten arbetar idag nio medarbetare.
Arbetsuppgifter
Tillsammans med övriga kundservicemedarbetare säkerställa att kundserviceprocessen stöttar våra kunder på ett bra och professionellt sätt. Detta genom att ta emot och hantera de frågor, ärenden, avtal och anmälningar som kunder och andra intressenter ställer till oss genom våra kontaktvägar - via besök, telefon, webbplats och e-post.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning med kompetens och erfarenhet från liknande befattning inom sälj- och kundservice. Önskvärt är erfarenhet från kommunalteknisk verksamhet.
Du är en drivande, serviceinriktad, affärsmässig och kommunikativ person som uppskattar möten och kontakter med människor. Det dagliga arbetet kräver att du är lösnings- och kundfokuserad i din yrkesroll. Du tar lätt till dig nya digitala lösningar och din förmåga att hantera det svenska och engelska språket är god. Vidare trivs du med att jobba i team, men tar samtidigt eget ansvar för att driva dina ärenden. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Vi kan komma att tillämpa provanställning på sex månader.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 27 november 2022. Löpande urval sker.
Mer om oss
Våra affärsdrivande enheter är organiserade i affärsområden – Kraft & Värme, Elnät & Stadsnät, Vattentjänster, Återvinning och Stadsmiljö. Våra stödjande verksamhetsområden består av HR, Verksamhetsutveckling, Marknad och Ekonomi som tillsammans med våra affärsdrivande verksamheter gemensamt arbetar för att uppnå företagets mål.
Miljö och hållbarhet är en viktig del i vårt uppdrag och i vår vardag, i stort och smått. Vi arbetar aktivt för ett socialt, ekonomiskt och ekologiskt hållbart Borlänge.
Vår personal är en stor del i vår framgång och på Borlänge Energi är arbetsmiljön i fokus. Det är ett företag att växa med och där du får möjlighet att utvecklas. Våra kärnvärden är respekt, engagemang och hållbarhet.
I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på www.rekryteringslots.se
Vänligen respektera att vi inte vill bli kontaktade av annonssäljare, rekryterare eller motsvarande, gällande denna rekrytering.