Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Karlstads Energi AB ägs av Karlstads kommun och erbjuder produkter och tjänster som gör det enklare att leva ett mer hållbart liv. Vi är cirka 150 engagerade medarbetare som bland annat producerar och levererar förnybar värme och el samt ansvarar för återvinning och miljötjänster. Tillsammans med våra kunder utvecklas vi för att vara hållbara, nära och framåt.



Vill du arbeta med hållbarhet på riktigt?
Då är du varmt välkommen till Karlstads Energi.

Vi söker en kundservicemedarbetare till vår marknadsavdelning. Här blir du länken mellan dina nya kollegor och våra kunder. Du blir en viktig del i vår ambition att erbjuda bästa möjliga kundupplevelse genom rådgivande service och försäljning av våra produkter och tjänster.
Vi är hållbara, nära och framåt. Vi har fått utmärkelsen Sveriges nöjdaste kunder tre gånger, senast var det våra fjärrvärmekunder som hamnade i toppen. Vi ser fram emot att förbättra vår redan höga kundnöjdhet tillsammans med dig.

En av våra kollegor tar sig an nya utmaningar inom företaget vilket innebär att vi omgående behöver stärka upp teamet med en ny kollega! Vi söker dig som vill ingå i ett drivet och positivt team som tillsammans arbetar för att leverera bästa möjliga service till befintliga och nya kunder. Vår Kundservice besvarar frågeställningar och bedriver merförsäljning av vårt produkt- och tjänsteutbud inom företagets tre verksamhetsområden elhandel, återvinningstjänster och energitjänster. Vi stöttar och samarbetar med vårt systerbolag Karlstads El- och Stadsnät AB.

 

Din roll
Du kommer ingå i enheten Kundservice som idag består av sju medarbetare med stort engagemang och kundfokus.  I det dagliga arbetet besvarar och hanterar du inkommande samtal, mejl, besök och chatt på ett professionellt, vänligt och förtroendeingivande sätt. Tillsammans arbetar teamet för att nå gemensamt uppsatta enhetsmål och enskilt bidrar du aktivt till ständiga förbättringar i det dagliga arbetet och kundupplevelsen.

Våra kunder, både interna och externa, ska känna sig trygga med att få svar på frågeställningar när de kontaktar oss. Vi arbetar med processförbättringar och effektiviseringar för att tillsammans möta framtiden på bästa sätt.
Tillsammans tar vi ansvar för att säkerställa god tillgänglighet och rådgivning för våra kunder inom energi och miljö.

 

Din personlighet
Vi söker dig som motiveras av relationsskapande kundsamtal, du är lösningsorienterad och lyhörd på kundens frågeställning för att nå bästa lösning för båda parter. Du har lätt för att ta till dig nya digitala arbetsverktyg och system. Vi tänker att du är en positiv och målinriktad person som vill utvecklas i din roll samtidigt som du är en god lagspelare. Du är duktig på att kommunicera pedagogiskt och förstår vikten av att anpassa service gentemot kundens förmåga och förutsättningar.

För att uppdraget ska passa dig bör du vara affärsmässig, gilla försäljning och ha en fallenhet för att skapa goda relationer och upprätta förtroende. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med mål och samtidigt har kundens fokus då du alltid prioriterar en hög service. Du tar ansvar och leder dig själv genom att ta egna initiativ, kommunicera och planera ditt arbete samt trivs i en föränderlig miljö. Vi ser även att du är social och sprider härlig energi omkring dig.

 

Kvalifikationer
Du har en gymnasieexamen och du ska ha jobbat med inom kundservice eller annat likvärdigt serviceinriktat yrke i minst tre år. Vidare är du van att arbeta med dator, du skriver och talar svenska obehindrat samt behärskar engelska på en god nivå. I denna anställningsprocess kommer stort fokus att läggas på personliga egenskaper.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlstads Energi AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2022
  • Ansök senast: 9 december 2022

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024