OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 12779
Vi på Nordea Kundservice i Malmö söker nu fler fantastiska kollegor som brinner för att ge kundservice i världsklass och vill utvecklas tillsammans med oss. Våra 4 miljoner kunder väntar på dig!
Som en del av Nordea bidrar du till att skapa starka relationer med våra kunder. Nu behöver vi dig och ditt engagemang för att leverera framtidens finansiella lösningar. Hos oss är du en del av ett inspirerande team med många möjligheter att utvecklas och bidra till något större.
Om tjänsten
I tjänsten som kundservicemedarbetare möter du våra kunder som kontaktar oss via telefon och du är ofta kundens första kontakt. Du spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en positiv upplevelse för kunden. Dina arbetsuppgifter är varierande och du hanterar allt från enkla och snabbt avklarade frågor till mer komplicerade kundärenden.
Som ny får du den utbildning som krävs för att du ska ha förutsättningarna att ge våra kunder en kvalificerad service i världsklass. Vi tillhandahåller även löpande utbildningar för att du på bästa sätt ska kunna ge våra kunder förstklassig hjälp och kundanpassade tips om bankens tjänster, produkter och kanaler.
Det är viktigt att du trivs med att söka och ta till dig ny information för att ständigt hålla dig uppdaterad på förändringar och nyheter.
I denna roll arbetar du heltid på ett varierat schema med möjlighet att själv påverka dina arbetstider med pass fördelade på dag-, kvällstid och helg.
Rollen är placerad i Malmö.
Vem du är
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi tror att du delar. Värderingarna hjälper oss att överträffa oss själva varje dag.
För att lyckas i rollen bör du:
* ha ett genuint intresse för service och för kunder
* tar till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden
* kunna sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet
* vara social och gillar att arbeta både tillsammans med andra och självständigt
* ha en gymnasieexamen och goda kunskaper i såväl svenska som engelska – i både tal och skrift
Vår bank är för alla, precis som vår arbetsplats. Vi på Kundserviceenheten i Malmö är ett härligt gäng i blandade åldrar. Vi har en glad stämning och skrattar mycket tillsammans och med våra kunder. Har du erfarenhet av bank, försäkring eller kundservice är det meriterande men inte ett krav.
Mångfald värderas högt i vår verksamhet därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 18/12/2022. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta oss via epost på rekrytering.3328@nordea.se.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
Endast för kandidater i Sverige -för facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.