Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Känns uttrycket “rädda planeten” mest som en klyscha? 🌎 Hos oss är det faktiskt exakt det vi jobbar för att göra. Svea Solar är idag störst i Sverige inom solenergilösningar och vi fortsätter växa med sikte på att bli störst i Europa. Vi brukar säga att Customer Service-teamet är vårt nyaste team (nu är det vårt nästnäst nyaste team - saker går snabbt här på Svea Solar 🚀). Alla rutiner är därmed inte på plats vilket gör att nya saker ständigt händer, vilket också ger rum för kreativitet och initiativ. Rollen passar både dig som har tidigare erfarenhet och dig som inte har erfarenhet - för oss är dina personliga egenskaper viktigast. Vi siktar mot att erbjuda kundservice i världsklass - sun is the limit! ☀

Om teamet och rollen

Vi satsar hårt på vår Customer Service-avdelning. Den senaste månaden har vi anställt tre (!!) nya ledare, bland annat din framtida chef Jenny Strömberg. Hon beskriver sitt ledarskap som lyhört med ständigt fokus på just din utveckling. Jenny hjälper dig att ta dig dit du vill 🏆 Rollen är baserad på St Eriksgatan 117 och inget arbete sker på distans.

Din framtida kollega Erika berättar om rollen och teamet såhär:

Det som får mig att glatt vandra till jobbet varje dag är vårt sprudlande team som jag skrattar så oerhört mycket tillsammans med. Det bästa med rollen som kundservicemedarbetare tycker jag är all kreativitet som flödar och att ingen dag är den andra lik. I perioder är tempot högt men vi peppar varandra för att kunna ge våra kunder bästa tänkbara service.” 😄🙌

Som 1st line agent kommer du att:

Ha huvudfokus på att besvara inkommande ärenden via telefon, mail och övriga digitala kanaler. Du kommer alltså att prata mycket i telefon och skriva en hel del text

Vara Svea Solars röst utåt mot våra kunder - din hjälp och stöttning kommer ge stor påverkan på hur Svea Solar uppfattas, och du kommer därmed vara mycket viktig för att vi ska nå vår vision - rid the planet of fossil fuels 🌎

Det roliga i rollen är att kundärendena är tekniska och komplexa i sin karaktär (don’t worry though, vi kommer lära dig allting!)

Är vi en match?

För oss är dina personliga egenskaper allra viktigast. Vi värdesätter:

Vänlighet

Ordningssamhet och ihärdighet

Förmåga att hålla dig lugn även när det är mycket att göra, och att kunna anpassa dig när nya rutiner och arbetssätt implementeras (för det händer hela tiden vill vi lova)

Utöver detta behöver du goda kunskaper i svenska och engelska, vara en van datoranvändare, samt vara duktig på att formulera dig i text

Listan ovan kan kännas lång - men ingen av oss är bäst i alla kategorier. Om du känner igen dig någorlunda i beskrivningen ovan så rekommenderar vi dig att söka 😊

Vill du bli vår nästa kollega?

Känner du att det här stämmer in på dig och du vill, precis som vi, vara med och rädda planeten? 🌍 Då är det bara skicka in din ansökan med din LinkedIn-profil! Vi gör urval och håller intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi gör bakgrundskontroller via Verifiera för att säkerställa att alla våra anställda har en bakgrund som är förenlig med Svea Solars värdegrund.

Mångfald och inkludering

Vi på Svea Solar tror att mångfald och olika erfarenheter bidrar till den kreativitet som krävs för att utveckla branschen. Vi värdesätter därför en jämn könsfördelning och vår ambition är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder för att representera samhället och våra kunder.

Varmt välkommen med din ansökan! 😄

LI-AÖ1

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea Solar Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Liknande jobb