OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years.
Job ID: 16225
Är du vår nästa servicestjärna som vill göra skillnad för kunden och dessutom jobba med framtidens kundservicerådgivning?
Nordea är en ledande bank i Norden som i 200 år verkat för att vara en stark och personlig finansiell partner till våra kunder. Vår affär bygger på långsiktiga relationer med kunderna där vi kombinerar vår rådgivningskompetens med våra digitala lösningar för att på bästa sätt ta hand om kundens hela ekonomi.
Till Nordeas Kundservice i Uppsala söker vi nu fler kollegor som brinner för att ge förstklassig service och som vill utvecklas tillsammans med oss. Gillar du att ha tydliga mål i ditt jobb? Drivs du av att nå resultat? Då är det här jobbet för dig!
Om tjänsten
I din roll möter du våra kunder som kontaktar oss över telefon. Du hjälper till med deras bankärenden och underlättar vardagen genom att hantera allt från enkla frågor till mer komplexa ärenden, i varje samtal hjälper du kunden framåt. Vi vill att varje kontakt med oss ska vara en positiv upplevelse och här spelar du en mycket viktig roll. Din positiva inställning och ditt engagemang för att ge kundupplevelser utöver det vanliga, uppskattas av både kunder och arbetskamrater.
Vad vi erbjuder dig
När du börjar hos oss får du utbildning som ger dig förutsättningar att ge våra kunder förstklassig service. Du kommer att ingå i ett lösningsorienterat team där vi har en god arbetsmiljö och uppskattade ledare**. Du får fullt stöd för att lyckas och får löpande ta del av kompetenshöjande utbildningar. Vi erbjuder en långsiktig utvecklingsplan för att säkerställa att du får rätt kompetens till att hjälpa våra kunder med deras olika ärendetyper. Vi erbjuder på sikt även möjligheter att hantera kundkontakt i våra skriftliga kanaler.
** När vi frågar våra medarbetare hur väl de uppskattar sin närmaste ledare, svarar de 90 på 100-gradig skala.
Vi möter våra kunder alla dagar mellan klockan 8-20. I rollen arbetar du efter ett varierat schema med pass fördelade på dagtid, kvällstid och helg.
Vem du är
Samarbete, ägarskap, passion och mod - det är våra värderingar som vi hoppas att du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
Du:
* Tar lätt till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden.
* Kan sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet.
* Är social och trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo.
* Har en avklarad gymnasial utbildning och är van att kommunicera med människor och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Vår bank är för alla, precis som vår arbetsplats. Vi på Kundserviceenheten i Uppsala är ett glatt gäng i olika åldrar och med olika erfarenheter. Har du erfarenhet av bank, försäkring eller kundservice är det meriterande men inte ett krav. Med rätt personliga egenskaper kan du komma från olika yrkesbakgrunder.
Mångfald värderas högt i vår verksamhet därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 02/03/2023. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Sandqvist, rekrytering.3480@nordea.se.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
För facklig information, kontakta finansforbundet@nordea.se eller SACONordea@nordea.com.