Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.

Job ID: 16298
Om jobbet
Nordea is a leading universal bank. We help our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. Vi på Nordea Kundservice i Sundsvall söker nu fler fantastiska kollegor som brinner för att ge kundservice i världsklass och vill utvecklas tillsammans med oss.
Om tjänsten
I tjänsten som kundservicemedarbetare möter du våra kunder som kontaktar oss över telefon. Du är ofta kundens första kontakt och spelar en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en positiv upplevelse för kunden. I dina arbetsuppgifter hanterar du allt från enkla och snabbt avklarade frågor till mer komplicerade kundärenden.
Vad vi erbjuder dig
När du börjar hos oss får du utbildning som ger dig förutsättningar att ge våra kunder förstklassig service. Vi erbjuder en långsiktig utvecklingsplan för att säkerställa att du utvecklas i din roll och har rätt kompetens till att hjälpa våra kunder med deras olika ärenden.
Du arbetar heltid efter ett varierat schema med pass fördelade under dag- och kvällstid samt helger. Tänsten är placerad i Sundsvall.
Vem du är
Samarbete, ägarskap, passion och mod - det är våra värderingar som vi hoppas att du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
Du:
* Har ett genuint intresse för service och kunder
* Tar lätt till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden
* Kan sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet
* Är social och trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor
* Har en gymnasieexamen och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska

Vår bank är för alla, precis som vår arbetsplats. Vi på Kundserviceenheten i Sundsvall är ett glatt gäng i blandade åldrar med olika erfarenheter. Har du erfarenhet av bank, försäkring eller kundservice är det meriterande men det är inte ett krav. Låter det här som du? Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg

Skicka in din ansökan tillsammans med CV och personligt brev senast den 12/03/2023. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekrytering.3335@nordea.se.

I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
Endast för kandidater i Sverige - för facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2023
  • Ansök senast: 12 mars 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024