OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i ett framgångsrikt, internationellt och marknadsledande företag? Vi är ett av Sveriges 500 största bolag. En av våra framgångsfaktorer är att vi erbjuder våra kunder marknadens bästa och bredaste produktsortiment inom textilservice med tillhörande service.
Vi driver stolt branschens mest ambitiösa hållbarhetsagenda genom våra högt satta mål för textil, människor och klimat.
Brinner du för att ge den bästa servicen till våra kunder? Trivs du med ett omväxlande arbete och att ha mycket på din agenda? Stämmer det här in på dig? Ta chansen och sök jobbet hos oss!
Vad innebär rollen som kundservicemedarbetare?
Du kommer att ge service i världsklass till befintliga kunder inom vårt affärsområde Vård och Omsorg. Du arbetar tätt tillsammans med övriga kundtjänstmedarbetare och kundservicechef.
Några av dina andra arbetsuppgifter blir:
Hantera inkommande samtal och mejl från kunder
Omförhandling av befintliga avtal
Reklamationshantering och debiteringar/krediteringar
Aktivt arbete med merförsäljning på befintliga kunder
Proaktivt planera och genomföra kundbesök
Löpande administrativa uppgifter såsom orderhantering och prissättning
I denna varierande roll kommer du att besöka våra kunder ca 1-2 dagar per vecka, vilket även kan medföra övernattningar.
”Efter 22år så känner jag fortfarande lika stort engagemang och stolthet att få vara en del av Elis. Det jag värderar högst är ärlighet och öppenhet precis som Elis står för och som också gör att vi kan ta vara på våra medarbetare och nå våra gemensamma mål.
Jag är oerhört stolt över mitt team som tar ett stort ansvar och är genuint hjälpsamma och lojala. Det är därför mycket viktigt för mig att finna rätt person som är prestigelös, hjälpsam, lösningsorienterad och som vill arbeta i ett målmedvetet team.”
- Agneta Högberg, kundservicechef
Vem är du?
Förutom att älska att jobba med kunder så behöver du vara självgående, prestigelös och flexibel. Du har en väldigt god kommunikationsförmåga och är bra på att skapa nya relationer. Då tjänsten innehåller många olika delar så krävs att du kan strukturera din vardag och ta ett eget ansvar.
Vad kan du?
Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom försäljning, service eller ekonomi, men inget krav. Du behöver behärska både svenska och engelska i tal och skrift.
Har du erfarenhet av denna typ av jobb är det en merit, men för oss är dina personliga egenskaper lika avgörande.
Varför ska du välja Elis?
Vi är ett företag som driver den cirkulära omställningen med ett stort fokus på ett mer hållbart samhälle!
Vi erbjuder en heltidsanställning i ett stabilt och välmående företag med trevliga kollegor. Du kommer att få både produktutbildning och löpande coachning och det finns goda framtida utvecklingsmöjligheter inom företaget.
Vi lever efter de värderingar som alltid har utgjort Elis ryggrad: Respekt för andra - Att vara en förebild - Integritet - Ansvar. De ger en referensram, som vägleder våra handlingar och inspirerar våra val.
Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Agneta Högberg, kundservicechef på tfn 070-6645080. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR Jill Lundström på jill.lundstrom@elis.com.
Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV genom länken nedan.
Sista ansökningsdag är den 16:e april 2023.