Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Du trivs i en roll med mycket kundkontakt och har lätt för att förstå kundens behov och skapa förtroende, där känsla för service och integritet är viktigt. Genom effektivitet och hög serviceanda hjälper du kunden med frågor rörande pension- och livförsäkring. Med andra ord gör du skillnad
för varje kund, varje dag.
 
Nu utökar vi vår avdelning på SEB Pension & Försäkring i Sundsvall med fler medarbetare till kundcenter och söker dig som vill arbeta med framtidens support och service inom just pension och försäkring.
 
SEB är en ledande nordeuropeisk finansiell koncern med internationellt perspektiv. Vi tillhandahåller finansiella tjänster för företag, institutioner och privatkunder. Vi vill bidra till hållbar tillväxt och göra skillnad för våra kunder, aktieägare, medarbetare och samhället i stort. Genom vår expertis och höga servicenivå skapar vi möjligheter för våra kunder att fatta välgrundade beslut så att de kan förverkliga sina affärsambitioner och mål. Nu och för framtiden. 
 
Som medarbetare i kundcenter är du professionell i ditt bemötande och du har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du motiveras av att överträffa kundens förväntningar och att följas upp på din prestation i kundärendet. Dina arbetsdagar genomsyras av kundkontakt via
våra olika kanaler (telefon och email). Du söker efter information i olika system samt handlägger varje ärende effektivt med god kvalitet. Vår styrka är vår teamkänsla där vi på ett öppet och uppskattat sätt kan dela med oss och diskutera i gruppen. I den här rollen blir du en del av ett målinriktat team som alltid har kundens bästa för sina ögon.
 
SEB jobbar kontinuerligt med att utveckla digitala lösningar och ser gärna att du har ett tekniskt och digitalt intresse och att du är nyfiken på de möjligheter digitaliseringen medför. Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass. Kanske har du jobbat ett par år i
annan kundtjänst med telefon som redskap, eller har vana av annat serviceyrke. Utöver detta ser vi även att du har gymnasieexamen, kan svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, har datavana och kan navigera mellan olika system och har  ett ekonomiskt intresse. Även om arbetet i första hand handlar om inkommande kundkontakter är du inte främmande för proaktiva aktiviteter i form av utringande verksamhet.
 
I denna rekrytering samarbetar SEB med Randstad. 
Vi ser fram emot att se ditt CV och ansökningsbrev på www.randstad.se, senast 2023-05-09.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta pernilla.keusch@randstad.se.
 
Tjänsten är heltid, måndag-fredag. Du blir anställd hos SEB. Tillträde är 4 september 2023 och startar med en utbildningsperiod. 
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Dina ansvarsområden:
Ge professionell service i världsklass.
Bygga långsiktiga kundrelationer.
Överträffa kundens förväntningar.
Handlägga varje ärende effektivt och med kvalitet.


Kvalifikationer
För att klara, och trivas i, den här rollen på bästa sätt ser vi att du:
Har gymnasieexamen, gärna inom ekonomi eller samhälle.
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Kan navigera obehindrat i olika datasystem.
Har erfarenhet av kundservice.
Har ätt att se helheter.  
Har förmåga att hantera stressade situationer på ett lugnt sätt.
Har sociala färdigheter och kan bemöta olika människor utefter just deras behov.
Har förmåga att effektivt lösa problem och kommunicerar väl med både kunder och kollegor.
Har lätt för att ta initiativ och drivs av att ständigt bidra till verksamhetens utvecklingsarbete.
Har ett ekonomiskt intresse.


Om företaget
Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career.
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att driva tillväxt och innovation, leverera service i världsklass till våra kunder samt skapa värde för samhället i stort. En inkluderande organisation för oss innebär en kultur där vi är nyfikna på olika perspektiv och tankar, där alla kan bidra till sin fulla potential och känner sig uppskattade och respekterade. Mångfald på SEB betyder uppskattning och respekt för varandras skillnader och bakgrund. Alla är välkomna hos oss, oavsett ålder, kön, etnicitet, tro, sexuell läggning eller funktionshinder.

Since our start 160 years ago, SEB has been guided by a strong belief that entrepreneurial thinkers combined with innovative companies are needed to create a better world. We are here to enable them to achieve their ambitions and succeed in both good and difficult times. We are the business engine of the bank, providing the financial expertise our organizational and private customers rely on. We do so with focus on our customers needs, commitment to quality and trust, and an entrepreneurial mindset to continually improve our services.
Read more: https://sebgroup.com/

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 8 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2023
  • Ansök senast: 9 maj 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024