Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Dala Vatten och Avfall har hand om drift, utveckling, samordning, administration och planering av vatten och avlopps- och avfallsverksamheterna i Gagnef, Leksand, Rättvik och Vansbro. Huvudkontoret ligger i Leksand.
Mycket av det arbete vi utför varken syns eller hörs, men det skulle omedelbart märkas om det upphörde. Genom planering, analys och utveckling levererar vi den kritiska infrastruktur som är grundförutsättningen för att vi ska kunna bo och leva i våra kommuner.
Vårt uppdrag är att säkerställa att våra kunder har tillgång till rent vatten och miljöriktig avlopps-och avfallshantering. Vårt uppdrag är också att skapa förutsättningar för våra kunder att göra mer hållbara val. Vi förvaltar våra verksamheter med kunden i fokus och med hjärta för miljön och den hållbara utvecklingen för våra samhällen. Vårt mål är att det ska vara lätt för våra kunder att göra rätt i alla vatten-, avfalls-och avloppsfrågor
Brinner du för att ge god service? Då kan det vara dig vi letar efter!
Arbetsuppgifter
Som medarbetare i vår kundservice svarar du på frågor och ger service till våra kunder framförallt via telefon och mail men även besök till vårat kontor förekommer. Arbetsuppgifterna innebär att hantera kunduppgifter i ärende- och verksamhetssystem såsom fakturor, priser, avtal och felanmälningar. Du kommer ge råd och svara på vatten-, avlopps- och avfallsfrågor från våra kunder. Du ansvara även för vår posthantering och i viss mån inkommande gods till kontoret.
Som kundservicemedarbetare tillhör du ett mindre team inom den egna avdelningen Kundservice och rapportering sker till Chef Kundservice.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet från tidigare arbete inom kundservice och är van att hantera olika typer av service/kundfrågor. Har du tidigare arbetat i tex EDP Future, ser vi det som en fördel. Du får gärna ha arbetat både inom offentlig och privat sektor. Om du dessutom har tidigare erfarenheter från kundtjänst på ett vatten/avfall/energibolag så är det extra meriterande.
Vidare vill vi att du har minst gymnasieutbildning och behärskar MS 365. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser gärna att du är tekniskt och /eller miljöintresserad och har god kännedom om vårt geografiska område, för ett kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt.
Egenskaper
Som person är du positiv och lösningsfokuserad, vågar ta för dig och tycker om att möta nya människor. I mötet med kunden är det viktigt att du har förmågan att snabbt skapa ett förtroende genom att vara informativ och rådgivande.
Vi vill också att du är en engagerad person som bidrar till ett positivt arbetsklimat genom att skapa goda relationer och samverka med andra både internt /externt. Du behöver också vara flexibel i ditt arbetssätt då arbetet växlar mellan olika arbetsuppgifter som involverar kund/administration samt självständigt arbete och arbete tillsammans med andra i teamet. Flexibilitet och mångfald i arbetsuppgifter ställer krav på din förmåga till inlärning. Du blir en viktig drivkraft i vårt kontinuerliga förbättringsarbete.

Om tjänsten
Vikariat, 100%. Tillträde i maj. Tjänsten är placerad i Leksand.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 18 juni 2023. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tillsättning kan göras innan ansökningstiden gått ut.

Kontaktpersoner på detta företaget

VA-ingenjör Anna Åkerlund
0247-44142
VD Örjan Furn
0247-44110
Produktionschef VA Roger Lundkvist
0247-44143
Vision Susanne Witasp
0247-44123
Affärsområdeschef VA John Glimtoft
0247-44 139

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dala Vatten och Avfall AB LEKSAND
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2023
  • Ansök senast: 18 juni 2023

Besöksadress

TALLSKOGSVÄGEN 1
LEKSAND

Postadress

BOX 234
LEKSAND, 79325

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024