OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sanoma – För dig som lär
Vi på Sanoma har skapat läromedel till svensk undervisning sedan 1993. Våra böcker och digitala läromedel används på mer än hälften av Sveriges skolor, vilket gör oss till en av landets största kunskapsförmedlare för barn, ungdomar och vuxna. Våra läromedel produceras av utbildade lärare, de är noggrant faktagranskade och anpassade till den svenska läroplanen. Vår vision är att göra det möjligt för alla lärare att på bästa sätt hjälpa varje elev att nå sin fulla potential.
Sanoma Utbildning är en del av Sanoma Learning, ett av Europas marknadsledande läromedelsföretag. Tillsammans utbildar vi över 20 miljoner elever.
Kundservices roll är att säkerställa och upprätthålla bästa möjliga kundnöjdhet, utveckla och förbättra etablerade processer och alltid sträva efter att nå en ’bäst i klassen’ kundupplevelse.
Om rollen
För rollen som kundservicemedarbetare är arbetsuppgifterna blandade mellan administration och kontakt med olika personer, främst kunder men även internt. I rollen ingår även att tillsammans med teamet utveckla gruppens arbetssätt och processer i syfte att optimera resurser, minska sårbarheten och säkerställa hög kundnöjdhet.
Exempel på arbetsuppgifter:
· svara på kundfrågor och etablera goda kundrelationer genom olika kontaktkanaler
· skapa och hantera beställningar, returer och andra byten på uppdrag av kundens begäran
· administrera skolor, användare och licenser i alla våra digitala plattformar
· informera kunder om våra produkter och tjänster
· vägleda och utbilda kunder att förstå våra produkter och tjänster
· delta i produkt- och arbetsflödesutveckling
· delta i testning och utvärdering av våra produkter och verktyg
Vi söker
I denna rekrytering lägger vi stor vikt på personlighet och för en bra matchning ser vi gärna att du är en person som är kundcentrerad, gillar administrativa uppgifter, är strukturerad samt noggrann. Vi ser gärna att du är en person som är positiv, har god samarbetsförmåga och som gillar att stötta upp där det behövs. Du har god kommunikationsförmåga och är serviceminded. Du lär dig snabbt och har en grundläggande förståelse för digitala produkter och system.
Kvalifikationer för tjänsten
· Har god datorvana för att ge bästa service till våra kunder
· Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
· Goda administrativa kunskaper
· Bekväm med kundkontakt över mejl, chatt och telefon
· Har en fullständig gymnasieexamen
Erfarenhet från kundservice eller liknande serviceroll är mycket meriterande.
Erbjudande
I rollen som kundservicemedarbetare hos Sanoma blir du en viktig spelare i bolagets framgång. Du får möjlighet att arbeta med högklassiga produkter och tjänster som ständigt utvecklas tillsammans med kunderna.
För tjänsten tillämpas fast lön, tjänstepension, försäkringspaket via kollektivavtal och högt friskvårdsbidrag.
Tjänsten är ett vikariat på heltid i 12 månader med möjlighet till förlängning med placeringsort Stockholm.
Ansökan
Start omgående eller enligt överenskommelse. Rollen rapporterar till chefen för Kundservice, Kamilla Liljeblad.
Fackliga företrädare:
Unionen, Sandra Fetouni, tfn: 08-587 642 14
SACO, Maria Renck, tfn: 070-848 81 84
Har du frågor är du välkommen att maila kamilla.liljeblad@sanomautbildning.se
Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess och välkomnar därför din ansökan snarast.