Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Känns uttrycket “rädda planeten” mest som en klyscha? 🌎 Hos oss är det faktiskt exakt det vi jobbar för att göra. Vi siktar mot att bli störst i Europa och vår vision är att ”Rid the planet of fossil fuel”. Att ge våra kunder en riktigt god service är grunden till att vi ska nå vår vision, och vårt mål är nu att ge våra kunder snabbare service för att de ska få en bättre upplevelse

Om teamet och rollen

Du kommer ingå i teamet som hanterar alla inkommande kundfrågor, och teamet består idag av 11 medarbetare. Fokuset i teamet är att minska tiden det tar att lösa varje ärende, så att våra kunder får snabbare service. Det har kommit in många kundserviceärenden under en period vilket gjort att det tagit längre tid än vi vill att hjälpa kunderna.

Det större kundserviceteamet består även av 2nd line - som hanterar mer komplexa kundärenden - och claims - som hanterar återbetalningsfrågor. Det finns möjlighet att utvecklas till att jobba i dessa roller.

Din framtida kollega Erika berättar om rollen och teamet såhär:

Det som får mig att glatt vandra till jobbet varje dag är vårt sprudlande team som jag skrattar så oerhört mycket tillsammans med. Det bästa med rollen som kundservicemedarbetare tycker jag är all kreativitet som flödar och att ingen dag är den andra lik. I perioder är tempot högt men vi peppar varandra för att kunna ge våra kunder bästa tänkbara service.” 😄🙌

Som kundservicemedarbetare kommer du att:

Ha huvudfokus på att besvara inkommande ärenden via telefon, mail och övriga digitala kanaler. Du kommer alltså att prata mycket i telefon och ha kontakt med kunder i skrift

Vara Svea Solars röst utåt mot våra kunder - din hjälp och stöttning kommer ge stor påverkan på hur Svea Solar uppfattas

Erbjuda och sälja serviceavtal till de kunder som kontaktar dig. Du ringer alltså inte kallt, utan erbjuder serviceavtal till de kunder du har kontakt med i serviceärenden

Det roliga i rollen är att kundärendena är tekniska och komplexa i sin karaktär (don’t worry though, vi kommer lära dig allting!)

Är vi en match?

För oss är dina personliga egenskaper allra viktigast. Vi värdesätter:

Vänlighet

Ordningssamhet och ihärdighet

God samarbetsförmåga

Förmåga att hålla dig lugn även när det är mycket att göra, och att kunna anpassa dig när nya rutiner och arbetssätt implementeras (för det händer hela tiden vill vi lova)

Utöver detta behöver du goda kunskaper i svenska och engelska, vara en van datoranvändare och tycka det är kul och att lära dig, samt vara duktig på att formulera dig i text

Det är meriterande men inte ett krav om du tidigare jobbat med service, försäljning eller teknisk support

Listan kan kännas lång, men ingen är bäst i alla kategorier. Sök om du känner igen dig någorlunda 😊 På Svea Solar kan du Grow as we grow - vi lär dig nya skills här!

Övrig info:

Arbetstider: Kontorstider mån-fre

Anställning: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Startdatum under november/december

Arbetsplats: St Eriksgatan 117, Stockholm. Vi arbetar heltid på kontoret för att säkerställa ett gott samarbete i teamet.

Mångfald och inkludering

Vi på Svea Solar tror att mångfald och olika erfarenheter bidrar till den kreativitet som krävs för att utveckla branschen. Vi värdesätter därför en jämn könsfördelning och vår ambition är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder för att representera samhället och våra kunder.

Bli del av the Power Shift och Grow as we grow 🌱

När Svea Solar växer blir världen bättre. Vi erbjuder våra Power Shifters att göra faktiskt skillnad - i en tid då få frågor är lika viktiga som klimatfrågan.

På Svea Solar finns ingen brist på nya spännande utmaningar och möjligheter att Grow as we grow.

Vi menar allvar med att leda the Power Shift - men vi kan såklart ha roligt samtidigt. Vi vet att alla mår bättre om vi kan erbjuda en arbetsplats präglad av fantastiskt ledarskap, acceptans av misslyckanden tillsammans med vänlighet och humor.

Om rekryteringsprocessen

- Du behöver inte bifoga personligt brev och inte ansöka med CV om du söker med LinkedIn. Vi vill ge dig en modern och smooth ansökningsupplevelse

- Vi inleder processen relativt omgående efter att annonsen publicerats

- Längst ned på denna (https://careerssweden.sveasolar.com/) sida hittar du mer information om våra rekryteringsprocesser

- För slutkandidat gör vi bakgrundskontroll av belastningsregister

Varmt välkommen med din ansökan!

LILS2

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea Solar Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2023
  • Ansök senast: 30 mars 2024

Liknande jobb


Senior Customer Success Manager

Senior Customer Success Manager

7 september 2024

6 september 2024

Claims Agent

Claims Agent

6 september 2024