OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
.
Job ID: 20925
Till vår Kundserviceenhet i Göteborg söker vi nu fler fantastiska kollegor som vill hjälpa våra kunder med vardagliga bankärenden och digitala lösningar.
Om tjänsten
För oss är det viktigt att våra kunder känner att de kan uträtta sina bankärenden snabbt och smidigt. I tjänsten som kundservicemedarbetare möter du våra kunder som kontaktar oss via telefon och du är ofta kundens första kontakt. Du spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en positiv upplevelse för kunden.
Ditt uppdrag är varierande och du hanterar allt från enkla och snabbt avklarade frågor till mer komplicerade kundärenden. Med din positiva inställning och engagemang skapar du kundupplevelser utöver det vanliga över telefon.
Vad vi erbjuder dig som anställd på Nordea
Som nyanställd hos oss får du den utbildningen du behöver för att ge våra kunder förstklassig service. Under ditt första år utbildar vi dig löpande i nya ärendetyper med ökad komplexitet och ansvarsområde. Du kommer ingå i ett team med en närvarande ledare som löpande jobbar med att utveckla dig och dina blivande kollegor. Teamkänsla, trivsel och samarbete kännetecknar vår arbetsplats.
Ta del av våra förmåner
Som provanställd på Nordea ger vi dig även tillgång till en mängd olika fördelar och förmåner, allt från hälsa till en bra balans mellan jobb och fritid.
Här är ett urval av Nordeas förmåner:
* Personalbank - Personlig rådgivning och förmånliga priser på bankens produkter såsom bolån, försäkring mm.
* Nordeas vinstandelsprogram – alla våra medarbetare får del av bankens årliga vinst i form av vinstandelar.
* Nordea Learning – Vårt digitala företagsuniversitet med över 10 000 kurser där du som anställd har fri tillgång till lärande på och utanför arbetsplatsen.
* Epassi lunchförmån.
* Friskvårdsbidrag & rabatter via Benify för att främja hälsa och välmående.
Vem du är
Samarbete, ägarskap, passion och mod - det är våra värderingar som vi hoppas att du delar. Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
För att lyckas i rollen bör du:
* Trivas med många kundkontakter per dag via telefon.
* Ta till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden.
* Kunna sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet.
* Vara social och trivas både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo.
* Ha en avklarad och godkänd gymnasial utbildning samt vara kommunikativ i tal och skrift.
I rollen arbetar du på ett schema med pass fördelade mellan måndag till fredag klockan 8-20 och vissa helgpass mellan klockan 9-17.
Rollen är placerad på Kilsgatan 4 som ligger på 10 minuters gångavstånd från centralstationen.
Anställningsformen är tillsvidareanställning som inleds med en 12 månaders provanställning. Vi erbjuder startdatumet 4 mars. Det är meriterande att ha några års erfarenhet av yrkeslivet.
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 14/12/2023. Intervjuer och anställning sker löpande under annonseringstiden - skicka därför in din ansökan snarast.
För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.