OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Vill du bli vår nästa stjärna? Brinner du för kundkontakt, försäljning och att hitta kunders behov i en snabbrörlig miljö tillsammans med trevliga kollegor?
Då kan detta jobbet vara något för dig!
Banken expanderar och söker kundtjänstmedarbetare som vill vara med och bidra till denna starka utvecklingsfas och fortsatta framgång på den svenska marknaden.
Om verksamheten
Lån & Spar Bank A/S grundades i Danmark redan 1880 och riktar sig främst till privatpersoner. Lån & Spar Bank A/S är en solid bank, noterad på Köpenhamnsbörsen, och med i huvudsak fackföreningar som ägare.
Lån & Spar Bank A/S har verkat i Sverige sedan 2006 genom ett samarbete med Sparbanken Öresund. 2015 tog banken över ett antal kunder och samarbeten med svenska organisationer från Sparbanken Öresund. I Sverige är Lån & Spar Bank en internetbank, vars affärsidé är att erbjuda medlemmar förmånliga lån, kreditkort och konton. Strategin är även i framtiden att fortsätta att växa genom samarbeten med medlemsorganisationer med mål att bli en fullsortimentsbank för privatpersoner. Banken har idag ca 400 anställda, varav ca 25 i Sverige. Läs mer på www.lsb.se
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning där du blir anställd av Dreamwork och uthyrd till Lån & Spar Bank.
Mer om tjänsten
I rollen som kundservicemedarbetare ger du exceptionellt god service till bankens kunder via telefon och mail. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen bestå i att besvara inkommande samtal från kunder som kan ha frågor om våra erbjudanden och produkter. Du kommer också sköta utgående samtal där du aktivt informerar om våra produkter och erbjudanden samt bokar in kunder på rådgivningsmöten.
Du arbetar i en trivsam miljö i en ljus och modern lokal mitt i centrala Malmö.
Din profil
Vi söker dig som är kundorienterad, strukturerad, affärsmässig och flexibel inför förändringar. Du trivs i en miljö där det händer mycket och gillar att parallellt ha flera processer igång. Du har en mycket god förmåga att kommunicera på ett förtroendeingivande sätt och har stor vana av att använda telefonen som arbetsredskap. För att passa i rollen ser vi att du är säljorienterad, ansvarstagande, gillar att lösa problem och bidrar med en positiv attityd. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Övriga språkkunskaper är meriterade.
Vi ser gärna att du har studerat ekonomi/finans eller har jobbat inom banksektorn i en liknande yrkesroll, alternativt har erfarenhet inom liknande kundservicearbete där du har haft mycket kundkontakt.
För att bli framgångsrik hos oss är god service en självklarhet för dig. Du har en hög arbetsmoral, har ett flexibelt förhållningssätt och kan naturligt skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter. Vidare trivs du med att jobba i team men tar samtidigt eget ansvar för att driva dina egna ärenden och affärer.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att konsultchef Emelina Bengtsdotter på telefon 040-660 12 04. Vi ser fram emot din ansökan!
Om Dreamwork
Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001 och under 2015 hade vi en tillväxt på 51%.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09