Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Benify är ett svenskt HR-techbolag som hjälper företag globalt att bli bättre arbetsgivare genom att attrahera, belöna och stärka relationen med sina anställda. Med över 550 Benifyers i 6 olika länder, driver vi framgång med vår marknadsledande förmånsplattform för över 1500 kunder och 3M användare runt om i världen Vi främjar en hållbar företagskultur där medarbetarna känner sig engagerade och inkluderade "Because people matter"
Ansvarsområden
Som Kundservicemerdarbetare är du den första personen våra kunder eller leverantörer kommer i kontakt med när de behöver hjälp i vår förmånsplattform. Du säkerställer att vår ärendehantering möter våra service och handläggningsmål och är därav en betydelsefull spelare för Benify .
Du kommer exempelvis:
Besvara inkommande ärenden från kunder och leverantörer via primärt telefon, men även chatt och mailkommunikation förekommer.
Leverera exceptionell service kopplat till vår förmånsportal Benify och besvara relativt komplexa frågor om friskvård, tjänstebilar och löneväxling, samt mer kundspecifika frågor från administratörer hos våra kunder.
Dela kunskap inom teamet, identifiera och driva förbättringar samt lära dig och utvecklas tillsammans med dina kollegor.
Få specialisera dig inom personalförmåner och vid start få en gedigen introduktion av våra kundserviceexperter.

Du ingår i ett team om 10 medarbetare som jobbat med varandra länge och rapporterar till Manager Customer Service Operations.
Vem är du?
För att lyckas i denna roll är du en initiativtagande person som driver förbättringar självständigt och har ett proaktivt tankesätt. Du trivs med att arbeta i en samarbetsvillig miljö, där du delar kunskap och söker input från andra för att nå gemensamma mål. Vidare är du organiserad, vilket innefattar att planera och strukturera din tid för att uppnå högsta effektivitet. Således kan du arbeta lugnt och metodiskt även under hektiska perioder. Du besitter också en stark problemösningsförmåga där du kan analysera och föreslå effektiva lösningar på mer komplexa problem samt ta itu med utmaningar innan de uppstår. Slutligen är du kundorienterad och strävar alltid efter hög kundnöjdhet då du är genuint intresserad av att leverera exceptionell service till våra kunder.
Vi ser också att du har
Minst 1-2 års erfarenhet inom kundservice där du använt telefon som ditt primära arbetsverktyg.
Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt.Professionella språkkunskaper i finska är starkt meriterande för rollen.

Det är dessutom meriterande med erfarenhet av att jobba i ett eller flera ärendehanteringssystem, ex. Salescloud, Jira eller liknande.

Vad erbjuder vi dig?
På Benify får du möjlighet att arbeta i en organisation där alla bidrar till vår framgång, där vi hjälper varandra och har roligt på resan. Vi vet att det är våra anställda som gör Benify framgångsrikt. Vi välkomnar inte bara dina idéer, utan vi uppmuntrar till dem. Din utveckling är upp till dig - ditt initiativ, drivkraft och nyfikenhet är alla nyckelfaktorer för din utveckling på Benify, där möjligheterna är obegränsade. Eftersom vi är experter på förmåner erbjuder vi fantastiska sådana, inklusive tillgång till vår förmånsplattform, ett generöst bidrag till hälsa och välmående ochföretagsinnovationsdaga. Inte nog med det, kommer du även snabbt bli en del av vår fantastiska samarbetskultur.

Praktisk information
Start: Oktober
Omfattning: Heltid, 100%
Period: Visstidsanställning från mitten/slutet avoktober 2024till 28 februari 2025.
Plats: Apelbergsgatan 33A, Stockholm.
Arbetsmodell: Rollen utgår 100% från kontoret.

Vänligen meddela oss om du behöver några rimliga anpassningar för intervjuer genom att svara på mailet du erhåller efter du har sökt rollen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Benify
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2024
  • Ansök senast: 5 mars 2025

Besöksadress

Banérgatan 16
None

Postadress

Banérgatan 16
Stockholm, 11523

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024