Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet

Länsförsäkringar Älvsborg erbjuder försäkring och banktjänster samt fastighetsförmedling under ett och samma tak. Vi ägs av våra kunder så därför är det naturligt att driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete då vi är verksamma i det område där våra kunder, och tillika ägare bor. Länsförsäkringar Älvsborg startar nu upp ett helt nytt verksamhetsområde inom trygghetstjänster. Verksamhetsområdet kommer bli en central del av bolaget framåt. 

Målet med den nya satsningen är att utveckla digitala tjänster kopplat till skadeförebyggande arbete. Verksamheten ska bland annat tillhandahålla skadeförebyggande tjänster inom brand, vatten och inbrott. På Länsförsäkringar Älvsborg är vi över 350 anställda och omsätter 1,3 miljarder i försäkringsrörelsen med våra drygt 200 000 kunder. Läs mer på lansforsakringar.se/alvsborg

Med devisen – den bästa skadan är den som kan undvikas – tar vi nu ett ytterligare steg för att stärka tryggheten för våra kunder.

I den här rollen kommer du bland annat att arbeta med:
Bokning och planering av trygghetskonsulter
* Om-/avbokningar
* Kundvård
* Kundavslut
* Support
* CRM-system 
* Avtal
Utveckling


Vem är du?

Då kundkontakten är viktig i rollen ser vi att du har lätt för att skapa och upprätthålla långsiktiga relationer, är serviceinriktad och förtroendeingivande. Som person är du ansvarstagande och lämnar inget åt slumpen. Du gillar ordning och reda, ser det som inspirerande och energigivande att få vara med och forma bolagets verksamhet och bidrar gärna med idéer och högt engagemang. 

Tjänsten kräver gymnasieutbildning och gärna erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har B-körkort du behöver vara bekväm i att arbeta i olika IT-system och digitala verktyg samt väl behärska både svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande är tidigare erfarenhet inom kundservice, planering och/eller teknisk support.


Mer information

Tjänsten är till en start på 50% med möjlighet till utökning under kommande år. Vi tillämpar provanställning. Vi tillhandahåller branschspecifik utbildning inom områden som eventuellt saknas. Tjänsten har placeringsort Borås. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdag.

Rekryterande chef: Christian Kitti Ölander, 010 – 494 79 10
HR: Frida Turesson, 0521-27 31 42 
Facklig: Karin Eriksson-Gustavsson, 0521-27 30 74


Sista ansökningsdag: 2024-10-10

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024