Arbetsbeskrivning
Vi på Menigo tror att den goda måltiden har kraften att bygga broar mellan människor och skapa hälsa och tillväxt i samhället. För att göra det möjligt behöver vi medarbetare som arbetar tillsammans, har en bredd i erfarenheter, kunskap och bakgrund och delar vår passion för mat. Nu bygger vi för framtiden - och du kan bli en del av den!
Din roll
I rollen som kundservicemedarbetare till vårt Contact Center i Karlstad är du en del av en organisation som ständigt arbetar men förbättring. Vi arbetar med att utveckla rutiner och processer som förenklar vardagen för våra kunder. Inom teamet hjälper och stöttar vi varandra. Ditt uppdrag är att med lyhördhet och hög servicekänsla b.la hantera kundreklamationer, produkt och leveransfrågor. Till din hjälp har du vårt affärssystem, telefon, chatt och digitala verktyg.
Du blir del av en organisation i ständig förändring och vi arbetar hela tiden med att förbättra rutiner och processer och förenkla vardagen för våra kunder.
Vad gör du:
Du hanterar inkommande leverans och fakturafrågor, kundreklamationer och returer via mail, chatt och telefonsamtal.
Du registrerar ärenden, krediterar och orderregistrerar.
Du ger våra kunder support i frågor som rör vår e-handel.
Du arbetar nära andra avdelningar inom Menigo som till exempel transport, lager, inköp och sälj
Du arbetar proaktivt och förebyggande genom att förmedla information om fel vidare till berörda avdelningar inom Menigo.
Vem är du:
Du är en god administratör och är lösningsorienterad.
Du har ett strukturerat arbetssätt och är van att klara av ett högt arbetstempo.
Du är en noggrann och ansvarstagande person med förmågan att prioritera ditt arbete och alltid leverera hög kvalitet.
Du har en hög servicenivå och god kommunikativ förmåga
Du är inkluderande och skapar lätt goda relationer med kunder och kollegor.
Du har lätt för att lära dig nya uppgifter och ta till dig ny information samt driver din egen utveckling framåt.
Du är positiv, ser möjligheter och bidrar till en bra arbetsmiljö.
Du har
Avslutad gymnasieutbildning
Du har erfarenhet av kundkontakt och god service i både tal och skrift
Vana att arbeta i flera olika digitala verktyg och system
Du är van att klara av ett högt arbetstempo
Du har erfarenhet eller kunskap inom ekonomi
Du har kunskap och intresse för mat och dryck
Kompetens att hantera engelskspråkig kundkontakt
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning, tillträde sker enligt överenskommelse och sträcker sig till 2025-08-31.
Din personlighet, motivation och vilja att ständigt förbättra värderar vi högt. Vi strävar efter att vara den bästa, mest personliga samarbetspartnern för våra kunder. Vill du vara en del av vår utvecklingsresa och arbeta för att förenkla våra kunders vardag? Välkommen att ansöka till oss!
För måltiden är livsviktig för våra kunder, för deras gäster och för oss på Menigo.