Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du bli vår nya stjärna inom kundservice så måste du absolut läsa det här.
På Ljusdal Energi strävar vi alltid efter att ge våra kunder den bästa servicen. Nu söker vi en ny medarbetare som kan stärka vårt kundserviceteam. Vi söker dig som gillar att jobba med människor och skapa riktigt bra kundupplevelser, om du dessutom har ett intresse av vår samhällsviktiga verksamhet så kan det här vara jobbet för dig.
Vad innebär jobbet?
Du kommer att vara våra kunders första kontakt, både via telefon, mejl, chatt och ibland över disk. Din uppgift är att skapa en positiv och trygg upplevelse oavsett vilket ärende det gäller. Du hanterar frågor kring samtliga våra tjänster och avtal i våra olika system och arbetar medvetet för en dokumenterad verksamhet. Du får en varierande arbetsdag då varje ärende kan handla om helt olika saker inom våra olika verksamhetsområden, dricksvatten, avlopp, renhållning, bredband, el samt fjärrvärme. Du kommer att få en bred kompetens och blir en viktig del i verksamheten. I din kontakt med kund administrerar du olika avtal och erbjuder merförsäljning, alltid med kundens bästa i åtanke. Aktivt utringande samtal till våra kunder förekommer och är en del av arbetet. Du kommer också att få möjlighet att arbeta med våra interna system, hantera hemsidans innehåll och bidra till att vi ständigt förbättrar våra digitala tjänster.
Vem är du?
Du brinner för att hjälpa andra såväl kollegor som kunder och har lätt för att förstå kundens behov. Du värdesätter god kundkontakt och är inte nöjd förrän kunden är nöjd. Du tar initiativ och är nyfiken med ett eget driv och har inget emot att aktivt delta i projekt. Har du tidigare erfarenhet av kundservicearbete och ett intresse för digitala och tekniska sammanhang och kanske även tidigare erfarenhet av något eller några av våra verksamhetsområden hjälper det dig att lätt komma in i rollen och trivas. Om du dessutom tycker det är roligt med försäljning är det utmärkt. Arbetet kan stundtals vara i ett högt tempo så du behöver vara stresstålig och kunna arbeta strukturerat. Du uppskattar ordning och reda. För oss är det viktigt med en attraktiv arbetsplats så vi söker dig som är en lagspelare och vill bidrar till en god stämning på arbetsplatsen.
Då du kommer att kommunicera och hantera avtal och ärenden i flera olika datasystem så är det viktigt att du talar och skriver obehindrat på svenska.


Vad kan vi erbjuda?
Ett positivt och stöttande arbetsklimat där vi hjälps åt och lär av varandra.
Möjlighet att utveckla din kompetens inom våra verksamhetsområden.
En vardag fylld av nya frågor som gör arbetet varierande och meningsfullt.

Arbetstid: Vardagar kl 07.00-16.00 (Måndagar till kl 17.00)
Lön och tillträde enligt överenskommelse
Vi tror på att skapa en arbetsplats där du kan känna dig engagerad och inspirerad, samtidigt som vi jobbar för att göra våra kunders vardag lite enklare. Känner du igen dig i detta, då vill vi gärna träffa dig. Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att lära känna dig och hoppas att du vill bli en del av vårt team på Ljusdal Energi.
Denna rekrytering är ett samarbete mellan Ljusdal Energi och Randstad. Du ansöker på www.randstad.se senast 2024-11-11. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ulrica Widmark Norberg: ulrica.widmark@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Ansvarsområden
Ge god service till våra kunder genom att hjälpa till och besvara frågor och hantera kundärenden via telefon, digitalt och besök.
Administrera och hantera olika typer av avtal.
Viss försäljning och merförsäljning av Ljusdal Energis olika tjänster.






Kvalifikationer
Vi söker dig som:
har en avslutad gymnasial utbildning
kan tala och skriva väl på svenska samt göra sig förstådd på engelska
är Intresserad av digitaliserad verksamhet
har grundläggande kunskap i officepaketet

Vi ser gärna att du dessutom har:
tidigare erfarenhet av kundservicearbete
någon form branscherfarenhet från energi och återvinning
goda kunskaper i engelska och kanske också andra språk
arbetat i affärssystemet BFUS

Känns det som mycket? Vi vet att alla kan lära sig så har du delar av detta och
känner att det här kan vara jobbet för dig så ger vi dig en grundlig introduktion för att
komma in i jobbet på ett tryggt och bra sätt.

Om företaget

Ljusdal Energiföretag AB
Om Ljusdal Energi
Ljusdal Energikoncern består av flera bolag som tillsammans arbetar med samhällsservice till medborgarna genom att leverera dricksvatten, avlopp, renhållning, bredband, el samt fjärrvärme. Vårt mål är att vi ska vara drivande i utvecklingen av Ljusdals kommun, bidra till en god livsmiljö och framstå som det lokala, självklara alternativet.
Kundserviceteamet har ansvar för att hantera alla olika tjänster och nyttigheter inom koncernen till våra kunder, dvs de som äger ett boende i kommunen.

Ljusdal är en inlandskommun i härliga Hälsingland. Vi är Sveriges tjugonde största kommun till ytan. Här vittnar bosatta, hemvändare och hitflyttade om livskvalitet, mer tid att njuta, stor möjlighet till friluftsliv och vara den du är. I Ljusdal kommun finns natur- och vildmarksområden, skogar och vattendrag. Vill du veta mer: ljusdal.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ljusdal Energiföretag AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2024
  • Ansök senast: 11 november 2024

Liknande jobb


Junior Account Manager

Junior Account Manager

21 december 2024

20 december 2024

Account Manager Media

Account Manager Media

20 december 2024

Sales Executive inom healthtech!

Sales Executive inom healthtech!

20 december 2024