Arbetsbeskrivning
Drivs du av att på ett öppet, enkelt och engagerat sätt ge våra kunder bästa tänkbara service? Har du tidigare erfarenhet av service och trivs i att arbeta med telefonen som ditt främsta verktyg? Då kan tjänsten som kundservicemedarbetare hos oss vara rätt nästa steg i karriären. Nu söker vi dessutom 3 nya kollegor till våra team!
Om rollen som kundservicemedarbetare
Tjönsten innebär att du kommer att besvara frågor genom inkommande samtal och vägleda kunder i ärenden som rör försäkringar, med fokus på liv och långsiktigt sparande. Du kommer även att skapa mervärde för kunderna genom försäljning och erbjuda en helhetslösning som bidrar till trygghet genom hela livets skeenden.
Det är en roll där du successivt får chansen att lära dig mer och får möjlighet att ta större ansvar, exempelvis genom att hantera mer avancerade administrativa uppgifter samt möta våra kunder i sociala kanaler. Du har självklart massor av engagerade kollegor till din hjälp – närmare bestämt 20 personer fördelade på två team.
Tjänsten inleds med en fyra veckor lång utbildning där du och dina nya kollegor får den grundläggande kunskap som krävs för att lyckas i rollen. Det är en fantastisk möjlighet att snabbt komma in i arbetet och bygga viktiga relationer med ditt nya team.
Här får du med andra ord du goda möjligheter att utvecklas! Vi genomgår just nu stora förändringar, vilket innebär att om du har viljan och engagemanget kan du på sikt växla in i andra roller och bredda din kompetens inom flera olika områden.
För att lyckas i rollen
Vi tror att du som söker tjänsten som kundservicemedarbetare förstår kundvärdet och agerar utifrån kundens och Skandias bästa. Du har en vilja att ständigt lära mer och utveckla din kompetens inom försäkringsområdet. Du trivs i att jobba såväl enskilt som i grupp samt drivs av att jobba mot uppsatta mål. För att trivas riktigt bra i rollen tror vi även att det är viktigt att du har en egen drivkraft, är serviceinriktad och lösningsfokuserad.
Vi ser även att du:
- Har en avslutad gymnasial utbildning
- Har god datavana och erfarenhet av Officepaketet
- Har förmåga att ta in ny information och använda den i dagligt arbete
- Strävar efter att utveckla din kompetens
- Har goda kunskapar i svenska och engelska i båda tal och skrift
Har du tidigare erfarenhet från
försäkringsbranschen är det meriterande för tjänsten. Stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper.
Vad händer nu?
I samband med din ansökan kommer du att få svara på ett par urvalsfrågor (du behöver med andra ord inte skicka med ett personligt brev), bifoga även ditt CV. Går du vidare från första steget kommer du att få genomföra ett personlighets- och logiskt test som är den en del av urvalsprocessen.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst (vi tillämpar provanställning) med placering på vårt kontor i Sundsvall. Den inleds med en utbildning som startar den 6 januari 2025 och pågår under fyra veckor. Det är därför avgörande att du kan börja den 6/1 2025.
Vi tillämpar löpande urval så sök redan idag för att inte missa chansen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.
Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.
Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.
Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.
Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!