OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundservicemedarbetare - Affärsinformationsbolag Vi söker en kundservicemedarbetare till en av våra kunder. Kunden tillhandahåller affärs- och kreditinformation till sina kunder. Det kan till exempel vara företagsrapporter, bokslut, årsredovisningar men även information om betalningsanmärkningar och personrapporter med information om privatekonomin och bolagsengagemang. Man erbjuder även bevakning av viktiga ekonomiska förändringar i företag. Arbetsuppgifter: Kundservicen på företaget är idag uppdelad på två avdelningar; Frontline och Backoffice Personen vi söker kommer att arbeta varannan vecka i Frontline och varannan vecka i Backoffice. I Frontline tar man emot inkommande samtal. På Backoffice hanterar man de inkomna ärendena, bevakning och analys och utlandsförfrågningar. I arbetsuppgifterna ingår det även att ta fram statistik och en del registrering. Bakgrund/Erfarenhet Du som söker ska minst ha fullgjort ekonomisk gymnasium. Det är en merit om du har läst företagsekonomiska kurser på högskola/universitet. Vi vill att du har vana av att arbeta med telefonen som verktyg samt någon erfarenhet från kundservice/innesälj. Det är viktigt att du är mycket duktig på engelska i tal och i skrift då man även hanterar internationella kunder. Du är en van datoranvändare som behärskar MS Office och då framförallt Excel. Som person är du stresstålig, serviceinriktad och noggrann. Du är trygg i sig själv och trivs med mänskliga kontakter. För att trivas med arbetet krävs att du är ekonomiskt intresserad