Kundservicemedarbetare, allmän kollektivtrafik

Kundservicemedarbetare, allmän kollektivtrafik

Arbetsbeskrivning

Servicecenter Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Vi söker medarbetare till Region Sörmlands kundservice för allmän kollektivtrafik!

Om oss
Region Sörmland har i uppdrag att vara den regionala kollektivtrafikmyndigheten i länet och ansvarar för både den allmänna - och särskilda kollektivtrafiken under varumärket Sörmlandstrafiken. Utöver dessa två trafikslag har regionen fått ett nytt uppdrag om att etablera Mälartåg kundservice från och med vintern 2021. Samtliga kundservicefunktioner kommer att vara organiserade under verksamheten servicecenter.

Servicecenter för allmän kollektivtrafik är medborgarnas kontaktyta för frågor och information om länets busstrafik via flera kanaler. Kunderna ska få en positiv upplevelse i kontakt med kundservicen, bli nöjda, få korrekta och snabba svar och helst få sitt ärende löst vid första kontakten. En av servicecenters viktigaste grundförutsättningar är att medarbetarna är lyhörda för kundernas synpunkter och aktivt verkar för att nå verksamhetens fastställda kvalitets-och servicenivåer. De gemensamma kundlöftena, vår värdegrund och den framtagna servicepolicyn ska genomsyra varje kundkontakt.

Merparten av din arbetstid kommer att förläggas på Station360 som ligger på centralstation i Eskilstuna.
Du kommer även att arbeta på vårat kontor på rademachergatan.
Ditt schema sträcker sig måndag-söndag och som medarbetare arbetar du varierade arbetstider, du börjar tidigast kl 05.50 och slutar senast kl 22.00.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som kundservicemedarbetare hos oss består av att tillhandahålla potentiella, existerande och före detta kunder till Sörmlandstrafiken med information och tjänster innan, under och efter resan. Via telefon och kundbesök på Station360 besvarar du på ett professionellt sätt frågor om våra biljetter, taxor, trafik och trafikstörningar samt köp- och resevillkor. Du hanterar också återköp och reklamationer avseende ersättning vid försening och registrerar inkommande kundsynpunkter i ärendehanteringssystemet.

I din roll ingår också dagligen kundkontakt över disk och biljettförsäljning av buss- och tågtrafiken. Du tar även emot kortbeställningar, fakturerar och agerar support åt länets skolor och ombud.

Under 2022 införs nya systemstöd i verksamheten och kundservicen förväntas finnas tillgänglig i en högre utsträckning på sociala media och i chatt, varför din tjänst på sikt kommer att utvecklas.

Din kompetens
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning samt tidigare arbetslivserfarenhet om minst ett par år. Du ska tidigare ha arbetat med kundkontakt och meriterande är arbetslivserfarenhet inom området kundservice/kundtjänst.

Som person är du serviceinriktad, professionell och sätter kunden i fokus genom god kommunikation. Därutöver ser vi att du är lösningsfokuserad och besitter en hög känsla för kvalité. För tjänsten krävs det att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift samt att du trivs bra med att arbeta med en eller flera arbetsuppgifter samtidigt.

Datorn och telefon är dina främsta verktyg i tjänsten varför vi förutsätter att du har god systemvana sedan tidigare. Vidare ser vi att du, i din roll som kundservicemedarbetare, förväntas vara flexibel, delaktig och vilja komma med förbättringsförslag.

I ditt uppdrag kommer du arbeta nära dina kollegor och närliggande enheter varför det är viktigt att du sätter ett stort värde på att samarbeta och att du är lyhörd. Att arbeta mot gemensamma och individuella mål i verksamheten är också något du ser som en självklarhet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Servicecenter Charlotte Nilsson, charlotte.nilsson@regionsormland.se
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på servicecenter!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-11-25.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Sörmland
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2021
  • Ansök senast: 25 november 2021

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024