OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Bergslagen
På Kundservice Bank har vi som mål att skapa en kundupplevelse i världsklass. Vi träffar våra kunder via telefon, digitalt och fysiskt på våra kontor. Våra värdeord engagerade, omtänksamma och professionella genomsyrar hur vi bemöter våra kunder, och varandra, oavsett kanal. Är du en person med serviceanda och drivs av försäljning? Då kan det vara just dig vi söker!
Om jobbet
Kundservice Bank är navet i vår bankverksamhet där vi ger service både externt till våra kunder och internt till våra kollegor. För oss är kundservice att hjälpa kunden med önskat ärende samtidigt som vi vill vara proaktiva och tillgodose hela kundens behov. Vi säljer ekonomisk trygghet.
I rollen som Kundservicemedarbetare Bank ansvarar du för service och försäljning av våra banktjänster för privat- och företagskunder. I alla våra kanaler har vi ett stort fokus på service, problemlösning och proaktivitet genom behovsanpassad försäljning. Vi samverkar dagligen med våra kollegor inom bank, försäkring, spara, skador och fastighetsförmedlingen för att kunna erbjuda de bästa lösningarna.
Vår grupp bemannar alla kontor i Örebro län vilket är Örebro, Karlskoga och Lindesberg. Det innebär att vi har möjligheten till en varierande arbetsplats under veckans gång med förmånen att komma våra kunder närmare.
Vårt erbjudande till dig
Du kommer att bli en del av ett härligt team som jobbar mot tydliga gemensamma mål. Hos oss har du möjlighet att utvecklas till en riktigt bra kundservicemedarbetare genom att vi jobbar nära varandra och har coacher som stöttar oss i vårt arbete. I rollen kommer hantera många olika typer av bankfrågor som gör att du med tiden kommer få en kunskapsbredd med stor utvecklingspotential.
Länsförsäkringar Bergslagen är en trygg och stimulerande arbetsplats med fantastiska utvecklingsmöjligheter och konkurrenskraftiga villkor.
Vi är måna om att du ska känna dig trygg i din roll och vill ge dig rätt förutsättningar för att du ska lyckas i jobbet. Därför ingår en introduktion på cirka sex veckor bestående av digitala och lärarledda utbildningar, inläsningsmaterial och medlyssning. Introduktionen kräver ett stort eget ansvar, mod och en vilja att lära sig.
Vem är du?
För den här tjänsten krävs erfarenhet av kundservice och resultatbaserad försäljning. Om du har erfarenhet bank är det meriterande. Du behöver vara trygg och bekväm med dator och telefon som dina huvudsakliga arbetsredskap.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker efter dig som har ett genuint intresse för våra kunder och deras frågeställningar. Din kommunikation är tydlig och enkel, oavsett tal eller skrift, som du enkelt anpassar beroende på situation. För att du ska trivas i rollen behöver du drivas av försäljning och känna ett eget ansvar för att jobba mot uppsatta mål. Eftersom vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas behöver du som person lätt ta till dig ny kunskap och ha ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt. Sist men inte minst, söker vi efter dig som är en lagspelare och bidrar till teamet med din positiva attityd och arbetsglädje!
Låter det intressant?
Om du vill du veta mer är du varmt välkommen att höra av dig till Gruppchef KS Bank Örebro Rafel Yevno 019-19 46 18 eller HR-partner Anne Pettersson 021-17 73 78. Fackliga representanter är Helena Lindberg 021-19 01 85 för Forena och Julia Ekeroth för 021-19 02 37 Akademikerföreningen (SACO).
Vi tillsätter både tillsvidaretjänst samt visstidstjänst. Tjänsterna har placeringsort i Örebro och innebär resor till våra lokala kontor i Karlskoga och Lindesberg.
Välkommen med din ansökan!
Om rekryteringsprocessen
Vår ambition är att leverera bästa möjliga kandidatupplevelse och för oss är en rättvis och fördomsfri rekrytering viktigt. Vid varje anställningsprocess ingår därför tester, intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroller. Vi jobbar med kompetensbaserad rekrytering vilket innebär fokus på din kompetens, potential och dina värderingar under hela processen.
Sista ansökningsdag: 2024-09-29
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann Lidén Pettersson, Säljledare
019-19 46 12
Tarja Lund, Skadechef
021-190117
Christina Wilhelmsson, Skadechef
019-194639
Fredrik Jonsson, Försäljningschef
019-194695
Maria Ridman, Försäljningschef
021-190231
Heléne Hemlin, Säljledare
021-190151
Susanne Lidmo, Chef Skadeförebygg och Säljstöd
021-19 02 20
Ann-Christin Lindahl, Affärsområdeschef Bank
021-190161