Kundservicemedarbetare-bank med ett hjärta för service

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Skandia. Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer - vi vill framåt och ge långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan prestera och samtidigt må bra på vägen. Nu ser vi fram emot din ansökan!

Kundservicemedarbetare | Skandiabanken | Linköping

Är du intresserad av bankvärlden och prata privatekonomi? Brinner du för service och är duktig på att förmedla information på ett tydligt sätt? Vill du vara en del av ett team som jobbar för gemenskap och framgång? Då ska du läsa vidare.

Vår affär fortsätter att växa därför söker vi just nu engagerade kollegor till vår kundservice i Linköping.

Skandiabanken är ett dotterbolag till försäkringsbolaget Skandia och har sedan vi startade 1994 varit en av de första renodlade internetbankerna. Idag erbjuder vi samtliga av våra tjänster över internet där våra kundservicemedarbetare utgör en viktig del av den personliga service vi erbjuder våra kunder.

Som kundservicemedarbetare på Skandiabanken är din huvudsakliga arbetsuppgift att hjälpa till med kundernas privatekonomi genom att vägleda och ge en god service i våra olika kanaler. Det är därför av vikt att du kan förmedla information på ett bra sätt i både tal och skrift då kundkontakten sker via telefon, mejl och chatt.

Vi jobbar tillsammans mot både gemensamma och individuella mål där du som individ är med och bidrar samt tar eget ansvar kring att ge den bästa möjliga service, tillgänglighet och en behovsanpassad försäljning.

Vi jobbar ständigt för att förbättras och tycker om att fira vår framgång, därför följer vi kontinuerligt upp de mål vi satt både som team och på individnivå.

Skandiabanken erbjuder dig som medarbetare goda möjligheter att utvecklas inom bankområdet. Du kan själv vara med och påverka din egen utveckling utifrån engagemang, ambassadörskap och kompetens.

Vi jobbar tätt i våra team där vi hjälps åt att ge varandra energi, stöttning och en hel del goda skratt, vi ser det som en grundläggande ingrediens i vår företagskultur. Därför har du som ny medarbetare ett helt gäng härliga kollegor som visar dig vägen och ger dig råd om och när det behövs.

”Det här är ett arbete för dig som vill jobba på bank på riktigt! I vår roll är vi ansiktet utåt för banken och dess kunder där vi fungerar som stöd i alla deras bankärenden. Gemenskapen med sina kollegor är något som jag verkligen gillar med att arbeta på Skandia. Du är omgiven av duktiga kollegor som stöttar dig i ditt arbete oavsett vilket team du tillhör. Det är väldigt fördelaktigt när du är ny då du har nära till närmsta kollega och alltid kan fråga om hjälp. Det allra bästa är att man har roligt tillsammans och att vi är en skön blandning av killar och tjejer i olika åldrar! ” – Daniel, anställd på banken i 5 år.

När du börjar hos oss erbjuds du en utbildning på 2½ veckor där du inte bara får lära dig grunderna inom bank och finans utan även lära dig mer om våra värderingar och vad vi strävar efter att nå tillsammans.

Därefter kommer du kontinuerligt att erbjudas vidareutbildningar inom olika områden och även få möjlighet att certifieras.
• Intresserad av vardagsekonomi
• Tidigare erfaren av service
• Van vid att arbeta i Windows och har goda kunskaper i Office
• Duktig på att uttrycka dig både tal och skrift. Detta på Svenska och Engelska

Det här önskar vi av dig

Som person besitter du en god samarbetsförmåga och delar med dig av information, dina kunskaper och erfarenheter. Du stöttar ditt team i strävan efter att uppnå gemensamma mål och du är mån om att sprida energi och glädje bland kollegor och på arbetsplatsen. Vidare agerar du på eget initiativ, får saker att hända och ansvarar för resultatet och du verkställer uppgifter med engagemang och beslutsamhet. Du uppnår resultat med hög kvalitet och arbetar utifrån organisationens regler och rutiner. Du brinner för service och kundrelationer och är lyhörd inför kundens behov.

Känner du att det du läst hittills låter intressant och att du är den pusselbiten vi letar efter till våra team? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss.

I den här rekryteringen har vi tre startdatum 7/3, 28/3 samt 9/5.
Meddela i din ansökan vilket datum du är intresserad av att börja.


Vi ser fram emot att höra från dig!

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skandia
  • 10 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2022
  • Ansök senast: 23 juli 2022

Postadress

None
., .

Liknande jobb


21 december 2024

21 december 2024