OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Bergslagen
På Kundservice Bank arbetar vi med att skapa en kundupplevelse i världsklass och vi träffar våra kunder via telefon, digitala kanaler och på kontoren i Västerås/Örebro. I alla våra kanaler har vi ett stort fokus på service, problemlösning och proaktivitet genom behovsanpassad försäljning. Är du en person som tar ansvar för din utveckling och vill bli en duktig kundservicemedarbetare, samtidigt som du får jobba tillsammans med en grupp kompetenta kollegor? Identifierar du dig med våra värdeord engagerade, omtänksamma och professionella, kan det vara dig vi söker!
Om jobbet
Hos oss på Kundservice bank arbetar vi med kundservice via telefon, digitala kanaler och det fysiska kundmötet i Västerås och Örebro. För oss är kundservice att sätta kundens behov först och hjälpa till med det ärende som kunden kontaktar oss om. Vi vet också att kunderna förväntar sig tips och råd proaktivt så utifrån kundens hela behov ska vi i varje kundmöte aktivt erbjuda en lösning. Kundservice Bank är navet i bankverksamheten där vi ger service både till kunder och internt till våra kollegor.
I rollen som kundservicemedarbetare bank arbetar du med service och försäljning av våra banktjänster för privat och företagskunder. I rollen kommer du arbeta brett med många olika bankfrågor, vilket gör att du med tiden kommer få en enorm kunskapsbredd och utveckling inom bank. Rollen kräver ett genuint intresse för kundens behov, samt en flexibilitet, stresstålighet och förändringsbenäget då vi ständigt anpassar arbetsätt och strukturer utifrån kundernas behov och efterfrågan. Din förmåga att samarbeta och din höga känsla för service är nödvändig för att skapa och utveckla den bästa kundupplevelsen. Du drivs av att jobba i team samtidigt som du har en förmåga att arbeta självständigt. Du förväntas även dagligen samverka med våra övriga kollegor inom bank, försäkring, spara, skador och fastighetsförmedling för att kunna erbjuda de bästa lösningarna åt kunderna.
I ansökan får du välja om du söker jobbet med placeringsort Västerås eller Örebro specifikt eller om du är öppen för arbete på båda orterna.
Vi är måna om att du ska känna dig trygg i din roll och ger därför rätt förutsättningar för att du ska lyckas i jobbet. Därför ingår en gedigen introduktion på ca 6 veckor bestående av digitala och lärarledda utbildningar, inläsningsmaterial och medlyssning. Introduktionen kräver ett stort eget ansvar, mod och vilja att lära sig.
Vad erbjuder vi dig?
Du kommer att jobba i ett av tre härliga team som har tydliga gemensamma mål och ett tydligt fokus på kundnöjdhet. Du kommer främst arbeta med telefoni, men med tiden även få möjlighet att variera mellan antingen telefon och digitala kanaler eller mellan telefon och det fysiska kundmötet beroende på vad vi tillsammans anser som mest lämpligast för din utveckling och utifrån verksamhetensbehov. Vi erbjuder dig en därför i branschen unik möjlighet att jobba i ett kundägt lokalt bolag med ett komplett kunderbjudande. Hos oss har du möjlighet att utvecklas till en riktigt bra kundservicemedarbetare, vi jobbar nära varandra och har bla coacher som stöttar dig i ditt arbete. Du kommer få chansen att bygga på din kompetens i rollen som kundservicemedarbetare samtidigt som du har riktigt kul på jobbet. Länsförsäkringar Bergslagen är en trygg arbetsgivare med mer än 170 års erfarenhet i branschen. Här får du jobba med Sveriges mest nöjda kunder, vilket vi är otroligt stolta och glada för.
Vem är du?
För den här tjänsten är inte din bakgrund eller dina formella meriter det viktigaste men vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet av kundbemötande och service. Du behöver vara trygg och bekväm i olika system med dator och telefon som dina huvudsakliga arbetsredskap, samt även ha förmågan att kunna träffa kunder fysiskt. För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för våra kunder och deras frågeställningar och du gör ditt bästa för att lösa deras problem på ett energiskt sätt. Du är duktig på att informera tydligt och enkelt, både i ord och i skrift, är entusiastisk och har ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt. Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och detta kräver att du som person lätt kan ta till dig kunskap.
Låter det intressant?
Vill du veta mer, ring
* Gruppchef KS Bank Västerås: Maria Lång 073-866 59 21
* Gruppchef KS Bank Örebro: Markus Karlsson, 079-067 73 00
* HR-partner Anne Pettersson 073 - 800 43 03
Tjänsterna är på såväl tillsvidare som vikariat med placeringsort i Västerås eller Örebro.
Fackliga representanter är Helena Lindberg 021-19 01 85 för Forena och Stina Haraldsson 021 - 19 01 56 för Akademikerföreningen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann Lidén Pettersson, Säljledare
019-19 46 12
Tarja Lund, Skadechef
021-190117
Christina Wilhelmsson, Skadechef
019-194639
Fredrik Jonsson, Försäljningschef
019-194695
Maria Ridman, Försäljningschef
021-190231
Heléne Hemlin, Säljledare
021-190151
Susanne Lidmo, Chef Skadeförebygg och Säljstöd
021-19 02 20
Ann-Christin Lindahl, Affärsområdeschef Bank
021-190161