Kundservicemedarbetare, Customer Service Representative till Dustin!

Kundservicemedarbetare, Customer Service Representative till Dustin!

Arbetsbeskrivning

OM DUSTIN
Dustin is a leading online IT partner in the Nordics and the Benelux. We help our customers to stay in the forefront by providing them with the right IT solution for their needs.

We offer approximately 280,000 products with related services to companies, the public sector and private individuals. Sales for the financial year 2020/21 amounted to approximately SEK 15.9 billion and just over 90 per cent of the revenues came from the corporate market.

Dustin has approximately 2,400 employees who are passionate about and believe in technology and the possibilities it offer. The company has been listed on Nasdaq Stockholm since 2015 with headquarters in Nacka Strand just outside central Stockholm.

Vill du jobba i en kundnära roll, där du levererar service i världsklass, samtidigt som du får vara med i olika utvecklingsprojekt? Söker du även en möjlighet att jobba på distans? Då är det här jobbet för dig!

OM TJÄNSTEN

Dustin är en ledande onlinebaserad IT-partner i Norden och Benelux som ligger i framkant med rätt IT-lösning, vid rätt tidpunkt och till rätt pris till sina kunder. De har en härlig arbetsmiljö där de ser till att varje unik medarbetares behov premieras. Här välkomnas du till fantastiska lokaler i Nacka strand med utsikt över vattnet, men trivs du bäst med utsikten från ditt eget köksfönster går det minst lika bra. Dustin ligger i framkant när det gäller remote first och tillämpar en hybrid arbetsplats.

I rollen som Customer Service Representative kommer du att tillhöra det Svenska Customer Service teamet. Teamet är ett av Dustins sex nordiska kundserviceteam och består av ca 10 härliga kollegor. Tillsammans kommer ni att besvara inkommande frågor från både Dustins privatkunder samt small/medium företagskunder. Ärendena varierar mycket och är av bred karaktär, det kan handla om allt ifrån produktfrågor, garantiärenden till felanmälningar mm. Du kommer även att bli utbildad inom Dustins produkter för att kunna produktrekommendera och skräddarsy din service för respektive kunds behov. Dina främsta verktyg är telefon, chatt och mejl. Vid behov kommer du även vara behjälplig för Dustins övriga nordiska kunder.

Det kommer även vara möjligt att under kundservices lågsäsong (perioden mars-sep) vara med och delta i spännande utvecklingsprojekt för organisationen!

VEM ÄR DU?

Vi söker dig med hög servicekänsla och som alltid levererar över kundernas förväntningar. För dig är det viktigt att avsluta påbörjade uppgifter och du bidrar även till att nå såväl gemensamma som individuella mål. Du föredrar även att vara del av en gemenskap och att jobba i team. Dessutom har du inga problem med att rycka in och stötta såväl kollegor som andra avdelningar när du ser att behov finns.

För att trivas i rollen bör du tycka om när det händer mycket att den ena dagen inte är den andra lik. Vidare har du en positiv inställning, besitter ett teknikintresse och motiveras av förändringar. Struktur i all ära, men för dig är det lika naturligt att vara flexibel i ditt arbetssätt och du kan lätt växla om och ta dig an nya uppgifter. Dustin är just nu inne i en spännande utvecklingsfas och vi ser därför att du gärna är med och uppmuntrar till nya idéer och förslag. Dustin är ett företag att växa tillsammans med!

Vidare ser vi att du:

• Är flytande i svenska i tal och skrift, samt god förståelse i engelska i tal och skrift
• Har en god dator- och systemförståelse
• Är nyfiken på teknik
• Meriterande med övriga nordiska språkkunskaper

PRAKTISK INFORMATION
Uppdragsgivare: Dustin
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning
Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas
Placering: Stockholm, Nacka Strand (Hybrid arbetsplats, 2 dagar/vecka på kontoret)
Arbetstider: Mån-fre 8-17

VI ERBJUDER DIG
Workz är specialister på kundservice. På Workz ger vi dig en grundlig utbildning och träning i service och kundhantering. När du är klar blir du en certifierad kundservicemedarbetare. Hur du gör karriär på företaget avgör endast dina egna ambitioner, vi stöttar dig och är med dig vid din sidan fullt ut i din utveckling.

Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar kollektivavtalsenliga villkor samt en dedikerad konsultchef som utbildar dig, och alltid finns tillgänglig för att hjälpa till. Välkommen till Workz!

ANSÖKAN
Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat.
Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrica Engbrink

Jonas Norén

Emmy Angeklint

Sanna Larsen

Daniel Topic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workz Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2023
  • Ansök senast: 21 april 2023

Besöksadress

Stadsgården 10 11645 Stockholm
None

Postadress

Stadsgården 10
Stockholm, 11645

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024