Kundservicemedarbetare - Digitala kanaler till MTR Tunnelbanan

Arbetsbeskrivning

MTR Tunnelbanan är ett serviceföretag som med fokus på säkerhet, punktlighet och service erbjuder stockholmarna spårtrafik i världsklass. Servicecenter fungerar som MTR:s interna kundtjänst, som dygnet runt hanterar alla typer av ärenden och felanmälningar. Nu utökar vi verksamheten och söker efter någon som vill vara med och bygga upp en extern kundtjänst åt vår kund MTR Express.

Lockas du av att ge service i världsklass för att överträffa kundens förväntningar? Drivs du av att skapa den bästa tänkbara kundupplevelsen och att ständigt jobba med kvalité och förbättring? Vill du vara med att bygga en kundservice utöver det vanliga. Då vill vi ha med dig på vår resa!

Din roll hos oss
Som Kundservicemedarbetare ansvarar du för att på ett professionellt sätt och med förstklassig service hjälpa våra kunder och samarbetspartners via telefon, mail och chatt. Du kommer vara den första personliga kontakten som kunderna har med MTR och du bidrar till att deras upplevelse av oss blir den bästa. Du arbetar självständigt med ärenden men samarbetar med och stöttar kollegor vid behov. Då vår kundservice för MTR Express är helt ny kommer du ha en viktig roll i att bidra i arbetet med att forma verksamheten.

Dina huvudsakliga uppgifter är:


• Hjälpa kunder med deras frågor i olika kanaler
• Informera om trafikförändringar
• Hantera feedback

Du kommer arbeta i en grupp med 5 kollegor och ni bemannar kundtjänsten mellan 07:00 – 22:00, måndag till söndag. Ditt schema innebär att du jobbar varannan helg och även kvällar, det är därför viktigt att du är flexibel med arbetstider. Vi sitter i fräscha lokaler som är centralt placerade. Du rapporterar till Gruppchef Servicecenter/kundservice.

När du blir en av oss
Med oss på MTR gör du skillnad i människors vardag och för samhället omkring oss. Vi utmanar gamla sanningar och hittar nya lösningar för att utveckla oss själva och de samhällen där vi finns. Det har gjort oss till ett av världens ledande tågbolag. Våra värderingar är den röda tråden i vårt dagliga arbete: utmärkt service, ömsesidig respekt, ständig utveckling och mätbara resultat. De hjälper oss att skapa säkra resor, nöjda kunder och medarbetare som trivs. Vi är ett stort bolag vilket ger dig ett brett nätverk och möjligheter att utvecklas.

Som anställd hos MTR Tunnelbanan erbjuds en rad förmåner så som SL-årskort och Ticket Rikskort, båda till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan vi erbjuda rabatter hos flertalet träningsanläggningar och företag inom friskvård. Du har möjlighet att nyttja massageförmåner och kostnader för läkarbesök ersätts upp till högkostnadskort. I övrigt erbjuds förmånliga erbjudanden hos bland annat MTR Express, Synoptik, Akademibokhandeln och First Hotels. Start beräknas till den 1 februari eller enligt överenskommelse.

Du som söker till oss
För att trivas i rollen stimuleras du av att arbeta i ständig förändring och du har en vilja att själv utvecklas, att bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt. Vi tror att du är en förnyare och inte bara en utförare! Du förstår att ditt eget bidrag till teamet är viktigt för att samarbetet ska fungera väl. Du är kommunikativ och serviceinriktad och hjälper gärna till att lösa problem. För att lyckas väl i rollen är du strukturerad, proaktiv och van att arbeta i många parallella processer samtidigt. Det är inte ovanligt att du blir avbruten i ditt arbete och måste lösa problem som uppstår. Du gillar när det händer mycket och att ingen dag är den andra lik. Du är noggrann och sätter stort värdet i att utföra ditt arbete med kvalitet. 

Vidare har du


• gymnasiekompetens eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• erfarenhet av arbete inom kundservice eller inom kommunikation t.ex. som kommunikatör
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift eftersom en stor del av arbetet innebär skriftlig och muntlig framställan
• goda kunskaper i att använda digitala kanaler så som Facebook, Twitter och Instagram
• meriterande är om du tidigare jobbat i ärendehanteringssystem

Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR?
Välkommen med din ansökan i form av ett CV och personligt brev. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lena Cesarion, Enhetschef Servicecenter, via lena.cesarion@mtr.se. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.

Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i rekryteringen använder vi oss av personlighets- och lämplighetstester. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Varmt välkommen med din ansökan!

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi 4500 kollegor som driver tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm och snabbtåget mellan Göteborg och Stockholm. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen. För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.

Nyckelord: supportdesk, supportcenter, helpdesk, servicecenter, operatör, servicedesk, kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, telefon, service

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MTR Stockholm STOCKHOLM
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 28 december 2018

Besöksadress

Rålambsvägen 17
None

Postadress

Box 10038
STOCKHOLM, 12126

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024