Kundservicemedarbetare - ett jobb med variation!

Kundservicemedarbetare - ett jobb med variation!

Arbetsbeskrivning

En teknisk, varierande kundserviceroll där du får jobba med en spännande och hållbar produkt och utmanande ärenden.
Låter det spännande? Det tycker vi! Låter det svårt? Ja ganska – det finns mycket att lära sig i denna roll men vi kräver inga tekniska förkunskaper, vi utbildar dig här!
Detta är en långsiktig roll, där du på kort sikt kommer lära dig mycket sett till de varierande serviceärendena, och där det på lång sikt finns utvecklingsmöjligheter mot exempelvis 2nd line.
I rollen får du även merförsälja till kunder som kontaktar dig – vilket bidrar ännu mer till variationen samt att du kan få mer i lön utöver tryggheten i grundlönen!
Om teamet ochrollenDu kommer ingå i teamet som hanterar alla inkommande kundfrågor. Fokuset i teamet är att ge kunderna den bästa kundupplevelsen och kunna leverera effektiva svar med en hög servicenivå.
Ditt team arbetar nära 2nd line/claims – som är ett team som hanterar komplexa tekniska ärenden samt reklamationsärenden. På siktfinns möjlighet att utvecklas till att jobba i dessa team.
Din framtida kollega Isabelle berättar om rollen och teamet såhär:
” Det som förgyller min arbetsdag är vårt energiska och sammansvetsade team. Vi skrattar mycket tillsammans och vi har en otrolig samarbetsanda, då vi stöttar varandra och delar framgångar tillsammans. Det bästa med rollen som kundservicemedarbetare är den variation och dynamik som arbetet innebär – ingen dag är den andra lik, och jag lär mig ständigt nya saker. ”
Som kundservicemedarbetare kommer du att:
Ha huvudfokus på att besvara inkommande ärenden via telefon, mail och övriga digitala kanaler. Du kommer alltså att prata mycket i telefon och ha kontakt med kunder i skrift
Erbjuda och sälja el - och serviceavtal till de kunder som kontaktar dig. Du ringer alltså inte kallt, utan erbjuder avtalen till de kunder du har kontakt med i serviceärenden. En stor möjlighet att höja din lön då denna försäljning är provisionsgrundande!
Vara Svea Solars röst gentemot våra kunder – din hjälp och stöttning kommer ge stor påverkan på hur Svea Solar uppfattas
Det roliga i rollen är att kundärendena är tekniska och komplexa i sin karaktär (don’t worry though, vi kommer lära dig allting!) Det är även en rolig mix av service samt försäljning
Är vi en match?För oss är dina personliga egenskaper allra viktigast. Vi värdesätter:
Vänlighet och god samarbetsförmåga
Målinriktning och en förmåga att jobba i ett högt tempo
Ordningsamhet Förmåga att hålla dig lugn även när det är mycket att göra, och att kunna anpassa dig när nya rutiner och arbetssätt implementeras (för det händer hela tiden vill vi lova)
Utöver detta behöver du goda kunskaper i svenska och engelska, vara en van datoranvändare och tycka det är kul att lära dig, samt vara duktig på att formulera dig i text
Det är meriterande men inte ett krav om du tidigare jobbat med service, försäljning eller teknisk support.
Listan kan kännas lång, men ingen är bäst i alla kategorier. Sök om du känner igen dig någorlunda På Svea Solar kan du Grow as we grow - vi lär dig nya skills här!
Övrig info:
Arbetstider: Kontorstider mån-fre
Anställning: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Startdatum under augusti/september
Arbetsplats: Alvik Strand. Vi arbetar heltid på kontoret för att säkerställa ett gott samarbete i teamet.
Mångfald och inkluderingVi vet att mångfald och olika erfarenheter bidrar till kreativiteten som krävs för att utveckla branschen. Vi värdesätter en jämn könsfördelning och ambitionen är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder för att representera samhället och våra kunder.
Därför bedöms alla kandidater från samma premisser. Vi ställer samma frågor till alla kandidater samt använder tester i Alva Labs som en del av bedömningen.Bli del av the Power Shift och Grow as we grow
När Svea Solar växer blir världen bättre. Vi erbjuder våra Power Shifters att göra faktiskt skillnad - i en tid då få frågor är lika viktiga som klimatfrågan.
På Svea Solar finns ingen brist på nya spännande utmaningar och möjligheter att Grow as we grow.
Vi menar allvar med att leda the Power Shift - men vi kan såklart ha roligt samtidigt. Vi vet att alla mår bättre om vi kan erbjuda en arbetsplats präglad av fantastiskt ledarskap, acceptans av misslyckanden tillsammans med vänlighet och humor.
Om rekryteringsprocessen Ansök på endast 10-15 minuter, utan CV eller personligt brev! Vi vill ge dig en modern ansökningsupplevelse och inleder processen omgående efter att annonsen publicerats.
Först svarar du på korta frågor om våra minimikrav. Uppfyller du dem, får du ett mejl från vår AI-robot Hubert som bjuder in dig till en objektiv chattintervju på cirka 10-15 minuter. Hubert möjliggör en snabb och rättvis bedömning av kandidater och säkerställer att alla får samma chans att visa sina kvalifikationer.Läs mer om Hubert här.
Går du vidare från Hubert-intervjun bjuds du in till telefonintervju med en av våra rekryterare. För en rättvis bedömning får kandidater i detta steg genomföratester i Alva Labs.Diversity is key!
För slutkandidat gör vi bakgrundskontroll av belastningsregister.Längst ned pådenna sida hittar du mer information om våra rekryteringsprocesser

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea Solar Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juli 2024
  • Ansök senast: 12 augusti 2024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024