Kundservicemedarbetare Export till CCM Hockey

Arbetsbeskrivning

Om rollen

I rollen som kundservicemedarbetare hos CCM Hockey kommer du att tillhöra ett team på 8 personer och arbeta B2B. Du kommer att arbeta för deras exportmarknad med att stödja deras europeiska verksamhet och du kommer att rapportera direkt till Sales Operations & Customer Service Manager. Ditt huvudansvar blir att sälja, stötta och vägleda deras ombeställningskunder genom inkommande och utgående säljaktiviteter via digitala verktyg, främst telefon och mejl.

Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta:

- Etablera och upprätthålla positiva relationer med interna och externa kunder i företagets bästa intresse.

- Följa upp och hjälpa till med olika informationsförfrågningar - orderspårning, lagertillgänglighet, priser, rabatter, leveransdatum samt besvara reklamation- och returfrågor.

- Aktivt sälja och arbeta med CCM´s produktsortiment till återkommande kunder.

- Koordinera teambeställningar inklusive tryck.

- Agera länk mellan de europeiska nyckelfunktionerna - produkt, marknadsföring och verksamhet.

- Övrig administration i deras affärssystem.

Om dig

Nu är vi på jakt efter dig som är kundfokuserad och säljorienterad med en vinnarattityd. För att lyckas i rollen som kundservicemedarbetare hos CCM Hockey behöver du vara en lagspelare som är noggrann och tycker om siffror. Du kommer att arbeta i diverse system vilket ställer krav på du har en administrativ ådra och en teknisk förståelse.

Det är mycket meriterande om du sedan tidigare känner till CCM Hockeys produkter, har bakgrund från sportutrustningsbutik och/eller ett stort intresse för ishockey och sport i allmänhet.

Kvalifikationer

- Tidigare erfarenhet av försäljning och/eller kundservice

- Eftergymnasial utbildning är önskvärt

- Flytande svenska och engelska

- Datorvana

Tillträde, omfattning och anställning

CCM Hockey har sitt kontor i Solna och de arbetar normala kontorstider måndag till fredag. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader där du är anställd av Hero med goda chanser till att bli övertagen av kunden därefter. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt men tar hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Erik Blom på erik.blom@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2023
  • Ansök senast: 15 november 2023

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024