OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem?
Teknik i Väst är en del av Arvika kommunkoncern och vi har cirka 150 medarbetare.
Det är Teknik i Väst som ansvarar för drift och skötsel inom områdena gator och vägar, vatten och avlopp samt renhållning för Arvika och Eda kommuner. Dessutom hanterar bolaget verksamheterna elnät, fjärrvärme och kraft med elhandel för Arvika samt driften av Arvika och Årjängs fibernät.
Med kompetens och framåtanda skapar våra medarbetare kundnytta och bidrar till ett hållbart samhälle – för ett levande, modernt och väl fungerande Västvärmland. Hos oss gör varje medarbetare skillnad och är en resurs vi gärna satsar på.
Enheten för Kund och marknad ingår i Administrativ stab inom Teknik i Väst. Kund och marknad består av sju medarbetare och en chef som arbetar med kundservice, marknads- och kommunikationsfrågor.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med kundservice per telefon, mail och ibland via personliga möten. I arbetet ingår administration i vårt kundsystem som tex uppläggning av nya kunder, fakturering, samt framtagande av statistik. Du fungerar också som länken mellan våra kunder och våra fibertekniker samt hanterar avtal mellan oss och kund.
I rollen som kundservicemedarbetare deltar du i den digitala utveckling som vi aktivt arbetar med.
Arbetstiden följer normal kontorstid men eftersom du är en del av marknadsgruppen kan det vid vissa tillfällen förekomma kvälls- och helgjobb. Du ska vara bekväm med att delta i olika kundaktiviteter för att representera de tekniska bolagen i kommunkoncernen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att hantera kundmöten per telefon och mail. Du har gymnasial utbildning med fullständiga betyg och du har god datavana. Om du har erfarenhet från arbete med fiber, bredbandstjänster eller liknande är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
För att lyckas i rollen ska du vara en relationsskapande, strukturerad och stresstålig person. Du ska trivas med att samarbeta och ha kontakter med såväl personer inom organisationen som utåt, samtidigt bör du också vara självgående och kvalitetsmedveten i ditt arbete med en hög grad av personlig mognad och självkännedom.
Att kunna konversera och kommunicera på ett förtroendeingivande sätt såväl muntligt som skriftligt är av vikt i tjänsten, och du talar och skriver svenska obehindrat. Att kunna samtala på engelska är också ett krav.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Övrigt
Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.