OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VL Kontaktcenter växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens VL Kontaktcenter.
Om arbetsplatsen
Kollektivtrafikförvaltningen i Västmanland är organiserat under Region Västmanland där även Svealandstrafiken är ett delägt dotterbolag. VL är det gemensamma varumärket under vilket Kollektivtrafikförvaltningen i Västmanland och Svealandstrafiken AB tillsammans marknadsför kollektivtrafikresandet i Västmanland. För att göra det enkelt för kunder och resenärer kallar vi oss helt enkelt VL när vi är tillsammans.
Vårt uppdrag är att identifiera medborgarnas behov av kollektivtrafik på kort och lång sikt. Vår vision är att skapa ett effektivt kollektivtrafiksystem som är konkurrenskraftigt och bidrar till landsbygdens, kommunernas och regionens utveckling.
Kollektivtrafikförvaltningen ansvarar även för sjukresor, färdtjänst, särskild skolskjuts, flexlinjen och andra samhällsbetalda resor.
Arbetsbeskrivning
Är du lösningsfokuserad och intresserad av människor? Brinner du för god service? Då är detta arbetsplatsen för dig.
Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag. Som behovsanställd på Kollektivtrafikförvaltningen kommer du att jobba på varierande positioner, samtliga med kunden i fokus. Du kommer att ingå i beställningscentralen, kundservice och kundcenter. I vår beställningscentral kommer du att jobba med planering, bokningar av färdtjänst, sjukresor, flexlinjen och andra samhällsbetalda resor. Du kommer även möta våra resenärer från den allmänna kollektivtrafiken, både fysiskt på vårt kundcenter vid Centralstationen i Västerås och via telefon i vår kundservice eller digitalt via mejl och Facebook.
I beställningscentralen kommer du att:
• Svara på samtal
• Boka och planera in resor i vårt bokningssystem.
• Boka stående och återkommande resor för kortare eller längre perioder.
• Boka gruppresor och utflyktsresor.
Vid bokning av sjukresor kommer du att ägna dig åt myndighetsutövning.
På kundservice kommer du att:
• Svara på samtal
• Hantera reklamationer
• Hjälpa kunder som har drabbats av trafikstörningar
• Svara på inkommande mejl, ärenden och skolkortsärenden
• Hantera vår Facebook-kommunikation
• Hantera och ta emot synpunkter
• Ta emot kunder i vår reception
På kundcenter kommer du att:
• Sälja våra egna bussbiljetter och ladda kundernas busskort. Även byta trasiga busskort och skolkort.
• Ge trafikupplysning för all trafik i Västmanlands län (över disk)
• Sälja biljetter och ge upplysning om våra samarbetspartner som är: SJ/ Movingo/UL/Nettbuss(VY) och Flixbus.
• Hantera beställningar av våra egna produkter som kommer in både vi mejl och över disk från företag och organisationer.
Kvalifikationer
För denna tjänst krävs att du har gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av arbete i ett serviceyrke så som kundtjänst/ kundservice eller som beställningsoperatör där du huvudsakligen arbetat via telefon (inklusive administrativa arbetsuppgifter)
Personliga egenskaper:
• Du ska ha god datorvana och lätt för att lära dig nya system eftersom vi arbetar i flera olika system.
• Du ska vara professionell och alltid sträva efter god service till våra kunder och resenärer.
• Du har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och ser möjligheter i förändringar.
• Självklart är du en lagspelare med god samarbetsförmåga som uttrycker en positiv attityd till arbetet.
• Då det stundtals är hög arbetsbelastning är det viktigt att du är stresstålig.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• Goda kunskaper i engelska.
Anställningsvillkor
Visstidsanställning, arbete vid behov, även kvällar och helger.
Välkommen med din ansökan senast 15 december 2021.
Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Region Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 7 000 anställda. Vår huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.
Titta gärna på vår informationsfilm: https://youtu.be/7qLByHRP6mY
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Gehlin, Avdchef
0221-263 47
Cecilia Stoor, Vårdförbundet
021-10 41 67
Maria Fredriksson Frischenfeldt, Sektionsledare Resurslaget i Köping
0221-26368
Aliisa Andreasson, Enhetschef avd 1
0221-261 24
Jeny Zackrisson, Enhetschef avd 1
0221-261 53
Christina Gehlin, Enhetschef avd2/AH
0221-263 47
Therese Edvardsson, Tf. Enhetschef avd 3
0221-26 271
Fredrik Leek, Områdeschef, Ambulanssjukvården Västmanland
021-17 45 59
Marie Malm, Enhetschef
021-17 45 69
Fredrik Rudstam, Vårdförbundet
021-17 34 42