OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tailor Store är ett internationellt e-handelsföretag som marknadsför skräddarsydda skjortor och tillbehör till kunder i över 30 länder.Verksamheten grundades för fem år sedan och sysselsätter idag sex personer på heltid samt tre på deltid.Företaget utsågs 2006 till bästa e-handelsföretag i Norden och har sedan dess ytterligare stärkt sin position genom lansering av ny webbsida, nya produkter och fortsatt marknadsexpansion.Tailor Store är marknadsledande inom måttbeställda kläder online och arbetar efter visionen - "We will dress the world in customized clothing". Arbetet går ut på att hjälpa kunder i samband med köp av varor i online butiken, vid leverans av varor och med att svara på eventuella frågor då kunden har mottagit sina varor.Kundservicemedarbetaren ansvarar för att, via e-mail, ge service till kunder framför allt i de skandinaviska länderna.Arbetet kräver därför mycket bra skriftliga kunskaper i svenska och engelska samt god förståelse av skriftlig norska och danska.Kunskaper i skriftlig franska och/eller tyska är ett plus, men inget krav. Tjänsten kräver vidare god datorvana då merparten av den information som kunderna söker finns att hitta i företagets interna informationssystem.Kundservicemedarbetaren söker självständigt upp relevant information, löser kundens problem och formulerar svaren till kunden.Den sökande bör ha intresse för mode och kläder då arbetet kräver god produktkunskap och många frågor handlar om att hjälpa till med måttagning, tyger och detaljer på produkterna.Snabb och korrekt kundservice är en avgörande framgångsfaktor och kundservicemedarbetaren ansvarar för att svarstiden till kund aldrig överstiger 24 timmar under veckorna.Utöver själva kundservicearbetet kan översättningsarbete i samband med utveckling av sajten och diverse marknadsföringsinsatser, som nyhetsbrev och liknande, förekomma. Företagets verksamhet är under snabb utveckling och företagets kunddatabas växer snabbt.Följaktligen ändras frågeställningarna och önskemålen från kunderna hela tiden vilket leder till att kundservicemedarbetaren måste vara lyhörd och kreativ samt ha ett nära samarbete med sina kollegor inom kundservice och på andra avdelningar inom företaget dels för att hitta de bästa svaren på alla frågor och dels för att ge konstruktiv och värdefull feedback från kunderna.Företagets produkter, system och även de interna rutinerna ändras och utvecklas kontinuerligt i en ständig strävan att vara så konkurrenskraftig som möjligt samt att till varje tid ge kunderna så snabb och korrekt service som möjligt.Kundservicemedarbetaren bör trivas i en föränderlig miljö och även själv aktivt vara med och utmana rutiner och processer samt se nya möjligheter i sitt arbete och företagets sätt att bedriva verksamheten.Tjänsten är inledningsvis en deltidstjänst med möjlighet att efterhand utökas till heltid.Frågor om tjänsten ställer du till samma adress.