OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VI ÄR TRANSCOM
Transcom är en global specialist inom kundservice och kundnöjdhet genom vårt omfattande nätverk av 50 kontaktcenter i 21 länder på 33 språk. Vi drivs av innovation och har en passion för att hjälpa människor att lösa problem.
På Transcom i Örebro välkomnas du till våra fina lokaler på Aspholmen ca 3 kilometer från stadskärnan. Hit kan du ta dig enkelt oavsett om du föredrar att åka buss, bil eller cykel.
DIN ROLL
I din roll som kundservicemedarbetare kommer du, för vår kund Tele2-Comhem, att hantera inkommande samtal från privatkunder inom främst mobiltelefoni och bredband. Bland dina arbetsuppgifter kan du förvänta dig att exempelvis hjälpa till med att utföra en felsökning, besvara frågor om en faktura eller guida en nyfiken köpare fram till vilket mobilabonnemang som passar bäst.
I din roll strävar du efter att ge våra kunder en sömlös och förstklassig kundupplevelse, bland annat genom att säkerställa att kunden har rätt tjänst anpassat efter dennes behov.
Som kundservicemedarbetare arbetar du därför kontinuerligt i samtalen med merservice/merförsäljning utifrån dina behovsanalyser. Du får mycket eget ansvar, men lämnas aldrig utan stöd tack vare tydliga rutiner, en stark teamkänsla och ett högt engagemang bland både kollegor och ledare. Tempot hos oss är högt, men alltid med en grym teamkänsla – på Transcom jobbar vi tillsammans!
DINA SUPERKRAFTER
Vi tror att att du har ett genuint intresse för att jobba med människor, är tydlig i din kommunikation och har lätt för att anpassa dig efter kundens olika behov och humör. Personlig lämplighet har en stor betydelse när vi gör vår bedömning. Därmed tror vi att du är en person som har den där lilla extra känsla för service och som även besitter ett gott tålamod. Du är bekväm med att arbeta mot mål och är resultatorienterad.
Utöver detta ser vi att du har följande kompetenser:
Engelska flytande i tal och skrift
Svenska flytande i tal och skrift
Du måste vara över 18 år och gymnasieexamen är ett krav
Har du tidigare erfarenhet av försäljning och/eller kundservicearbete så ser vi detta som meriterande!
DETTA FÅR DU
På Transcom får du möjlighet att utvecklas och växa som individ. Här kan du bygga en karriär, bland annat inom sälj, produktkunskap, ledarskap och säljcoachning. Din anställning startar med ett 8- veckors introduktionsprogram där du får lära dig verktygen du behöver i rollen. Vi är stolta över att kunna säga att nästan alla högre befattningar hos oss har tillsatts av personer som en gång hade rollen som kundservicemedarbetare. Har du en drivkraft kan vi garanterat göra underverk tillsammans!
Förmåner
Utöver fina lokaler, grymma kollegor och engagerade ledare erbjuder vi även
kollektivavtal
tjänstepension
friskvårdsbidrag
rikskortet
utvecklingsmöjligheter
utbildning
fast grundlön med möjlighet till provision.
ANSTÄLLNINGSFÖRHÅLLANDEN
Befattning: CSR (customer service representative) Transcom.
Arbetstid: Schemalagd arbetstid, med öppettider vardagar: 08:00-19:00. Helger 09:00-15:00
Anställningsgrad: 75-100%, efter eget önskemål
Kollektivavtal: Call/Contact Center och Marknadsundersökningsföretag
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning 6 månader
Startdatum: 25 januari
REKRYTERINGSPROCESSEN
Du behöver inte skicka något CV till oss.
Direkt efter att du fyllt i din ansökan kommer du istället att få ett mail med 4 tester som är första steget i vår urvalsprocess. Vid godkända tester är nästa steg en telefonintervju.
Överensstämmer din profil med den vi söker, så bjuder vi in dig till en av våra kandidatdagar. Där får vi möjlighet att berätta mer om tjänsten, och vi får lära känna dig bättre genom en personlig intervju.
Intervjuer genomförs löpande så skicka in din ansökan redan idag!
För mer information om tjänsten, maila oss på jobb.sverige@transcom.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterare Marie Johansson