Kundservicemedarbetare Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en ny medarbetare med sysselsättningsgrad 100 %, till vår kundservice med placering i Helsingborg.Vi vill gärna att du startar så snart som möjligt. Om du är fantastisk på att hantera kunder och har god förståelse för logistik - då kan du vara den vi söker!
Om oss
Frigoscandia driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där vi lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt.
Via våra fordon, lager och terminaler hanterar vi livsmedel från -23 grader till +18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara expert på temperaturer är en naturlig del av vårt företags DNA. Vår tydliga ambition framåt är att erbjuda våra kunder smarta logistiktjänster, enkla att hantera, allt i takt med den teknikutveckling som nu möjliggörs i vår bransch.
Förutom lager och distribution i Norden och Europa erbjuder vi olika typer av lagertjänster som infrysning, upptining eller förberedande butiksexponering. Företaget startade som en pionjär inom tempererat livsmedel och logistik redan 1950 och har sedan starten utgått från Helsingborg.


Om rollen
Som kundservicemedarbetare är du kundens första kontakt inom Frigoscandia AB och tillgänglig både via telefon och e-post. I rollen ingår att hantera alla typer av kundfrågor, på egen hand eller med hjälp av andra funktioner inom företaget.
Du ansvarar för mottagning, hämtning och övervakning av kundorder och informerar på ett professionellt och pedagogiskt sätt om våra tjänster och tillhörande regelverk.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ge bra service, bemötande och information till våra kunder
Mottagning, hantering och övervakning av kundorder
Godssökning med hjälp av system och manuellt
Klagomåls- och avvikelsehantering
Diverse tillhörande administration
Bidra aktivt i att identifiera systematiska avvikelser för rapport och åtgärd


Kvalifikationer
Vi söker dig som får en kick av att ge kunden det lilla extra när det kommer till service och som vill växa och bli bättre tillsammans med oss! Du reagerar och agerar snabbt och klokt när saker uppstår, har en förmåga att se utanför boxen och lyfter gärna tankar och idéer med arbetsgruppen.
Vi utgår från våra kärnvärden; vi tar ansvar, spelar för laget och vill mer!
Du har erfarenhet av arbete inom logistik och som är van vid att fungera som spindeln i nätet mellan flera parter. Du har gymnasieutbildning, och all erfarenhet inom logistik, transport och kundservice är meriterande.
Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift. Många av våra kunddialoger är på engelska. Därtill kan du hantera grundläggande matematik utan svårighet.
För att trivas i denna roll tror vi att du har ett genuint intresse för människor, logistik och transporter. Du är en fena på service och har en positiv grundinställning. För att lösa de utmaningar som uppstår i tjänsten krävs nyfikenhet, analytisk förmåga samt att du är stresstålig och uthållig. Du har lätt för och uppskattar att samarbeta med andra. Dessutom förstår du vikten och värdet av både kvalitet och säkerhet i utförandet av våra tjänster.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 31 maj, men vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor kring tjänsten, kontakta Chef Kundservice Marie Weman 042-178173/marie.weman@frigoscandia.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Frigoscandia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024