OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.
Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!
Dessutom erbjuder vi:
* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat
Vi söker nu en positiv person som drivs av hög kvalitet och service. DB Schenker i Sverige har fem kundservicecenter placerade i Malmö, Jönköping, Göteborg, Örebro och Umeå. Nu söker vi en kundtjänstmedarbetare till kontoret i Örebro.
Arbetsuppgifter:
Som kundservicemedarbetare bidrar Du till att upprätthålla ett effektivt och professionellt kundservicearbete mot våra kunder. Du kommer att ingå i ett team som tar hand om våra kunders förfrågningar, i huvudsak på nationell nivå men även på internationell nivå. Du kommer att arbeta i ett team, där vi stöttar och hjälper varandra för att få ett bra flöde inom den egna gruppen och gemensamt inom alla kundservicecenter.
Du ansvarar för att:
* Ta emot inkommande samtal från kunder och hjälpa dem med deras frågor och funderingar.
* Besvara förfrågningar via mail.
* Avisera ankommande sändningar för att bestämma tid för leverans.
Din profil:
Som person är du empatisk och en god kommunikatör, både i tal och skrift. Du har en positiv inställning till lagarbete, är flexibel i ditt arbetssätt och vill bidra till gruppens och företagets bästa. Du är lösningsorienterad, självgående och trivs i ett högt arbetstempo.
Du har:
* Erfarenhet av service.
* Erfarenhet från Transportbranschen (meriterande).
* God datavana.
* Goda kunskaper i Engelska.
Information och ansökan:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort är Örebro. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Sara Hammarlund på telefon 070-670 91 17 eller via mail sara.hammarlund@dbschenker.com. Sista ansökningsdag är 14/12. Vi går igenom urvalet löpande och kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.
Välkommen med din ansökan!