OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundcenter, Länstrafiken
Gillar du att arbeta med kundservice och handläggning, och tycker du att kollektivtrafik är spännande? Då kanske du är den vi söker.
– Det roliga med att jobba här är att man genom stort ansvar och många olika arbetsuppgifter får bred erfarenhet, kompetens och kunskap inom olika områden. Man får också arbeta i en stor grupp med härliga kollegor, säger Jakob, kundservicemedarbetare på Länstrafiken.
Vi söker
Länstrafikens kundcenter i centrala Jönköping söker nu en kundservicemedarbetare som vill ge hög service och bra handläggning av ärenden till länets invånare. Du får även arbeta en viss del med trafikledning. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid i ett år med tillträde enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du börjar så snart som möjligt. Det kan eventuellt finnas möjlighet till förlängning av anställningen.
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieexamen och mycket goda svenska språkkunskaper i tal och skrift. Om du talar fler språk är det en fördel. Du behöver även ha goda kunskaper i Office-paketet. Om du har erfarenhet från kundservice och handläggning sedan tidigare ses detta som en merit.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där du får leverera hög service och god handläggning av ärenden till länets invånare tillsammans med 14 engagerade och kompetenta kollegor på vårt kundcenter i centrala Jönköping. Tillsammans vill vi ha kul på jobbet!
Det är viktigt för oss att du får en bra start på ditt nya jobb och vi har full förståelse för om du inte har arbetat med kollektivtrafik tidigare. Därför får du en gedigen introduktion och utbildning i alla delar som ingår i jobbet så att du känner dig trygg med dem.
Länstrafiken ingår i Region Jönköpings läns verksamhet och det gör att alla vi som arbetar inom Länstrafiken har tillgång till ett stort antal förmåner, bland annat ett friskvårdsbidrag på 2 200 kronor per år. Här kan du läsa mer om förmånerna: Förmåner, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)
Det här får du arbeta med
Jobbet innehåller en stor portion variation. Du arbetar med handläggning av ärenden som till exempel rör förseningsersättningar. Den här delen av arbetet utgår från gällande lagstiftning och regler, och det är en del av myndighetsutövandet inom kollektivtrafiken. Jimmy som bland annat arbetar med detta säger så här:
– Det som är roligt med handläggning är att man får lägga lite tid på att undersöka och följa resenärens resa, och man får ta ganska många egna beslut så länge de går i linje med resevillkoren, lagar och förordningar. Man får också en bra förståelse för lagar och regelverk. Men det som jag framförallt tycker är roligt med jobbet är att varje dag är helt olik dagen innan.
Handläggningen alterneras med att du sitter i telefonväxeln på kundservice. Då hjälper du våra resenärer i kollektivtrafiken, som är mycket viktig för många invånare – och du är direktlänken till dem.
Du arbetar också en viss del med trafikledning. Då har du kontakt med våra entreprenörer och deras trafikledning, du hanterar trafikstörningar och bevakar trafiken i realtid.
Arbetstiderna varierar och innefattar skift- och helgarbete. Vi har öppet alla dagar, hela året. Öppettiderna är klockan 05:00-22:30, och alla pass däremellan förekommer.
För att du ska trivas hos oss
Om du gillar stor variation, många kontakter och en mitt i navet-känsla kommer du med stor sannolikhet att trivas toppenbra med det här jobbet. Som person har du ett högt driv och en god servicekänsla. Eftersom du hanterar ärenden utifrån lagstiftning och regler är det viktigt att du är strukturerad, förtroendeingivande och saklig. Du brinner för att leverera en kundservice i världsklass som ger nöjda kunder, du är en teamspelare och du har en positiv inställning och energi.
Viktiga egenskaper är hög stresstolerans, ett professionellt bemötande även vid hög arbetsbelastning och en stor flexibilitet som gör att du kan stötta där det finns behov. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Så här gör du om du är intresserad
Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta gärna Louise Susso, enhetschef för Länstrafikens kundcenter, louise.susso@jlt.se.
Sista ansökningsdag är den 1 maj 2022. Ansökan görs via ansökningsformuläret i denna platsannons. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Länstrafikens uppdrag är att inom Jönköpings län och angränsande områden bedriva och utveckla kollektivtrafiken. Uppdraget utgår från Region Jönköpings vision ”För ett bra liv i en attraktiv region”, och ett bra liv förutsätter bland annat goda möjligheter att resa i det dagliga livet. Det innebär att Länstrafiken med ett så bra trafikutbud som möjligt ska erbjuda resenärerna en prisvärd, enkel och säker resa till sitt arbete, sina studier eller fritidsaktiviteter. Kollektivtrafiken ska ses som det naturliga resvalet och bedrivas med omtanke om våra resenärer och vår omvärld.
Omtanke innebär för oss att vi reflekterar över vad vi kan göra för andra. Genom att driva trafik på ett omtänksamt sätt skapar vi möjligheter för många människor att resa tillsammans och få det lite bättre. Vi vill visa att vi genom vår verksamhet värnar om människor i regionen. Verksamheten omfattar den allmänna kollektivtrafiken med buss och tåg samt serviceresor, vilket innefattar närtrafik, färdtjänst och sjukresor. Varje dag görs det över 80 000 resor med vår trafik.
Vi finns i trevliga och ljusa lokaler mitt i centrala Jönköping. Vi hoppas att du tillsammans med oss vill vara med och utveckla det kollektiva resandet i länet.
Läs gärna mer om Länstrafiken här: Jönköpings länstrafik (jlt.se) (https://jlt.se/)