Kundservicemedarbetare med digitala kunskaper för konsultuppdrag!

Arbetsbeskrivning

Vår kund som är ett bostadsbolag i Stockholm behöver nu stärka upp sitt team med en kundservicemedarbetare med digital erfarenhet. Vi söker dig som är en effektiv person som brinner för att ge god service och som är specialist på att möta kunden i telefon och i digitala kanaler. Uppdraget är på heltid och förväntas starta den 06-sep-2021 och pågå t.o.m. 30-mar-2022.

Om uppdraget
För vår kunds räkning söker vi en kundcentermedarbetare med dokumenterad god erfarehet av kundmöte via telefon och i digitala kanaler som chatt och mejl. Du bör ha erfarenhet av att ha varit med om en implementering av chatt och chattbott samt digital kunskapsbank ( FAQ) för att nu vara bidragande i vår kunds arbete kring digitalisering. För tjänsten krävs vana av att arbeta med digitala arbetsverktyg och att du på ett effektivt sätt kommer in i rutinerna.

Du bör brinna för att ge kundservice i världsklass och kan vända en missnöjd kund till att vara nöjd när samtalet avslutas. I huvudsak sker arbetet via telefon och mejl idag. Och efter introduktionen på 2-4 veckor förväntas de personliga målen uppfyllas för att bidra till verksamhetens övergripande mål. Våra inringare har möjlighet att bedöma upplevt bemötande men även kompetens, lösningsgrad och väntetid när de ringer in. Samtal förekommer dagligen där missnöjeshanteringen behöver kunna hanteras på ett proffesionellt sätt.

Personliga mål gällande samtal och mejlhantering ska uppfyllas från vecka fem efter intron. En chattbott finns i planen och efter introduktion kunna vara bidragande till att effektivt kunna mata en chattbott med information. Om chattbotten ej har hunnits införas under hösten är planen att digitalisera delar av kundcenters introduktion och utbildningsmaterial med t.ex. filmer och e-learning.

Ansvarsområden

- Ta emot och registrera ärenden i befintliga system och digitala kanaler
- Kunna felsöka, prioritera och styra ärenden rätt
- Besvara samtliga frågor från hyresgäster och övriga intressenter på ett effektivt sätt
- Medverka i förbättringsarbete, uppföljning och vidareutveckling av kundcenters verksamhet
- I övrigt delta i förekommande eller nya arbetsuppgifter inom kundcenters verksamhet


Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning eller motsvarande. Du har erfarenhet av arbete med telefonen som verktyg samt erfarenhet av att hantera svåra samtal och missnöje. Vidare har du goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av utveckling av internt digitalt stöd som FAQ (kunskapsbank), utbildningsfilmer och e-learning, samt erfarenhet av implementering och utveckling av digitala verktyg för kundmöten. Vi ser det även som meriterade om du har erfarenhet av fastighetsskötsel, förvaltning och uthyrning samt kunskaper inom fiber/bredband/tv och telefoni.

Som person är du Initiativtagande, självgående och strukturerad med ett gott omdöme och självkännedom. Du är professionell, pedagogisk och lösningsorienterad. Vidare har du lätt för att kommunicera och samarbeta med kollegor.

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Lina Widevall på 070-4993800.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2021
  • Ansök senast: 2 september 2021

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024