OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
HSB Nordvästra Skåne växer och söker nu dig som vill arbeta inom kundservice i en varierande roll med flertalet olika kommunikativa, administrativa och ekonomiska uppgifter. Som medarbetare hos HSB ges du möjligheten att aktivt bidra till såväl din egen som företagets utveckling i en flexibel organisation med korta beslutsvägar och hjälpsamma kollegor.
Tjänsten är med anställning direkt hos HSB och rekryteringen sköts av Dreamwork.
Sökord: kundtjänst, redovisingsekonom, ekonomiassistent, redovisning, kundservice, kundreskontra, leverantörsreskontra
<b>Om verksamheten</b>
HSB är en medlemsägd och värdestyrd organisation som grundar sig på övertygelsen om alla människors lika värde, de kooperativa principerna och innebörden av värdeorden Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan (ETHOS).
HSB Nordvästra Skåne levererar tjänster av högsta kvalitet inom ekonomi, förvaltning och fastighetsskötsel till fastighetsägare i nordvästra Skåne. Vi förvaltar och förädlar befintliga fastigheter åt drygt 160 kunder och bygger även attraktiva bostäder i regionen. Vårt fantastiska kontor finns i Ramlösa Brunnshotell i Helsingborg och vi är omkring 70 engagerade medarbetare som arbetar i företaget.
Läs gärna mer på www.hsbnvs.se
Mer om tjänsten
Befattningen innebär, i första hand, arbete på företagets avdelning för kundservice och administration. Här kommer du, tillsammans med sju andra kollegor, att arbeta med service via telefon, chatt och mejl samt administration kopplat till fastighetsförvaltning och bostadsrättsföreningar.
I din roll kommer du även att arbeta med ekonomirelaterade arbetsuppgifter så som kund-/leverantörsreskontra, löpande bokföring och betalningar.
Beroende på vad som är på gång i verksamheten kommer du även att vara behjälplig i övriga administrativa frågor.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från snarlikt arbete inom kundservice och löpande ekonomiarbete. Det är viktigt att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har ett genuint intresse för både kundservice och ekonomi. En stor fördel är om du i kombination med ovanstående även har erfarenhet av administration samt att arbeta nära flera olika avdelningar i ett företag.
Kanske har du arbetat inom förvaltning eller fastigheter sedan tidigare, men det är inget krav. Du måste dock ha en grundläggande förståelse för redovisning och vi tror därför att du är gymnasieekonom och har arbetat i några år med liknande arbetsuppgifter.
Avgörande för tjänsten blir dina personliga egenskaper, vilka vi kommer att värdera högt. De egenskaper vi vill se hos dig är att du är serviceinriktad, har ett eget driv och en förmåga att ta egna initiativ. Då tjänsten innebär mycket telefonkontakter trivs du med det och du är duktig på att bygga relationer och skapa förtroende. Vi ser att du är van datoranvändare och hanterar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Vidare är du organiserad, strukturerad, prestigelös och har ett glatt humör. Tillträde av tjänsten är så snart som möjligt.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt då urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré 070-3774539 alternativt mahlin.glyre@dreamwork.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09