OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat i en kundserviceroll och har kunskap och erfarenhet av pension och försäkringar inom avtalsområdena ITP och SAF-LO? Vill du vara med på ett nystartat bolags resa där du får möjligheten att etablera och bli en del av en kundserviceavdelning i toppklass? Då kan du vara den person vi söker!
Arbetsbeskrivning
Som en del av kundserviceteamet hos vår kund kommer du att arbeta i en entreprenöriell och inkluderande atmosfär. Din främsta arbetsuppgift är att svara på kunders frågor om kollektivavtalade försäkringar och pensioner via telefon, mail och chatt. Du kommer även att arbeta med administrativa uppgifter som att uppdatera kundinformation i kundservicedatabasen under och efter varje samtal. Då kundserviceavdelningen är under uppbyggnad kommer du att få vara med att bidra till vidareutveckling och implementering av kundservicepolicyer och rutiner.
Bakgrund
Vi söker dig som är nyfiken, strukturerad och prestigelös. Du motiveras av att påverka och hjälpa såväl kunder som interna avdelningar och trivs i en miljö där det händer mycket. Du är bekväm med att arbeta i en föränderlig miljö där rutiner och arbetssätt kontinuerligt anpassas för att på bästa sätt möta kundernas behov. Du trivs i mötet med kund och har god pedagogisk förmåga som gör att du dels kommunicerar på ett förtroendeingivande sätt, dels lyckas med att förklara komplexa frågor på ett enkelt sätt. För att bli framgångsrik hos vår kund är ett serviceriktat och professionellt bemötande en självklarhet för dig. Du har en hög arbetsmoral, har ett flexibelt förhållningssätt och kan naturligt skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter. Du är van att arbeta självständigt men du är även en utpräglad lagspelare som sätter laget före jaget.
Vi söker dig som Är pedagogisk och har förmågan att förklara komplexa frågor på ett enkelt sätt
Har förmågan att ta till dig komplex information och omvandla det till kunskap
Trivs i en dynamisk miljö där du utvecklas och får vara med och utveckla
Har erfarenhet av arbete i en kundserviceroll och sätter kundens behov i första hand
Har kunskap om pensioner och/eller försäkringar
Har god dator- och systemvana och har erfarenhet av att arbeta med digitala kommunikationskanaler
Uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska
Har du kunskap om pension och försäkringar inom avtalsområdena SAF-LO och ITP är det högst meriterande. Det är även meriterande om du behärskar ytterligare språk utöver svenska och engelska.
Övrig information
Barona samarbetar tillsammans med vår kund i denna rekryteringsprocess. Fullständig information om kunden ges vid intervjutillfälle. Tjänsten är på heltid och tillträds omgående enligt överenskommelse. Kollektivavtal, fast lön samt förmåner tillkommer.
Intervjuer hålls löpande och med tanke på omgående tillsättning kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu!
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofie Eriksson på sofie.eriksson@barona.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer på http://barona.se/om-oss/